سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنبش تبیین اشتغال نیمه ی نخستین :

سلام علیکم .

اول یه چیزی رو یادآوری کنم ، اونم اینکه ماه مبارک سالروز تولد نخستین نوه ی پیامبر صل الله علیه و اله وسلمه ، همچنین سالروز خلافت همین مولود نیمه ی ماه مبارک ، از سلسله خلافت علوی .

چراکه پس از رحلت پیامبر و پس از خلیفه ی سوم بود که با فشار مردم علی بن ابیطالب خلیفه شد و بعد او بود که حسن بن علی جانشینش شد .

البته خلیفه جانشین با پیگیری جنگ با معاویة بن ابی سفیان ، که ناتمام مانده بود و منجر به آتش بس و واگذاری خلافت به معاویه ، از خلافت بازماند ، متاسفانه !

چرا ؟! برا اینکه بد نیست یادی کنم از شورای شش نفره خلیفه ی دوم ، که علی بن ابیطالب یکی از آن شش نفر بود و وقتی در شورا مطرح شد که آیا بر اساس کتاب خدا ، سنت پیامبر و سیره ی شیخین (خلفای پیشین) خلافت می پذیرد ، گفت :

طبق کتاب خدا ، سنت پیامبر و رای خودش قبول می کند .

که پیشنهاد داده شده در شورا به عثمان شد و او خلیفه شد ، بعد او بود که مردم روی آوردن به علی بن ابیطالب و همونطور که گفتم خلیفه شد و یه خلافتی بجا گذاشت که نظیرش تا کنون مانند نداشته ! چرا !؟ خب برا اینکه حسن بن علی فرصت تکرارش را پیدا نکرد ! البته بقول حسین ابن علی : به سیره ی :"جدّ "و"أب" .

یا بقولی نیمه ای از:"ثقلین" ، یعنی :"سنّت" ، که اگر محقق می شد ، اونوقت حسین بن علی می گفت : جدّ ، أب و أخی ! که متاسفانه نشد ! و همین خلافت کوتاه علی بن ابیطالب رو هم یه امری آرمانی ، رویایی ووو جلوه داده و برا بعضیا هم غیر عملی ! و ... ! حتی  غیرعلمیم ! حتی علوم اسلامی در مدارس ویژه ی علوم دینی و بعبارت دیگه حوزه ! چه رسه به در دانشگاه ها و منجمله در این :

ج.ا

و :"بر بنیان دانش" غربی !

امّا بعد : إِنَّا أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ أَنْ أَنْذِرْ قَوْمَکَ مِنْ قَبْلِ أَنْ یأْتِیهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ، ... .

بحث رسید به اینجا که آیا فقط مثلا چشم ، دیده و دل یا قلب ، ودر نهایتم :"بایگانی" مهمون ماه مبارکه ؟ (پ) بقولی مثلا فکر و عقل چی !؟

فعلا کاری ندارم که گفته شده :

علم یا دانش اگر همراه با اذعان به نسبت باشه تصدیقه ، والّا تصوره ، والّا هم گفته شده یعنی : اگه همراه با اذعان به نسبت نباشه ! تصوره .

ولی همینکه گفته شده و میشه : "تصور و تصدیق" حکایت از این داشته باشه  که مثلا بقول استاد شهید مرتضی مطهری : همه ی علوم یه تصوراتی دارن و بعد تصدقشونه .

آیا داستان اینه ؟

شارحی که در دهه ی شصت تو تلویزیون یا سیمای این :

ج.ا

نهج البلاغه رو شرح میداد ، "تصور و تصدیق" ی رو که در خطبه ی اول اومده ، احتمال داد که مقصود همون تصور و تصدیق ابواب منطق قدیم باشه .

در حالیکه نهج البلاغه می گوید :"کمال" تصور تصدیقه ، و درثانی تعبیر اینه : ... ، وکمال (تصوره) تصدیق به ، ... .

شب بخیر . شب هشتم ماه مبارک هزار و چهار صد یک هجری شمسی

---------------------------------------------------

پ :

حالا به مثلا روایت : نخستین بار که چشم ما بر اندام جهان خارج افتاد و مثلا یه سیاهی دیدیم و ... .

میزبان ماه مبارک ! بمونه ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :347
بازدید دیروز :737
کل بازدید : 1307249
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ