بسم الله الرحمن الرحیم .
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مــــــــدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال .
سلام علیکم .
ضمن تسلیت بمناسبت اربعین و تبریک سال نو عرض شود که چندی پیش بنده زاده خبر آورد که برادر بزرگوار آقا سید محمد رضا واحدی عزیز این چیه کافی نت را پیشنهاد فرموده اند ، حسب الامر پریروز بود که بقول برادرمان آقای حاتمی زاده ی عزیز فرصتی دست داد که این را هم تجربه کنم و نظرات شما عزیزان را تا آنروز خلاصه در این چیه فلاپی بزنم و بیاورم خانه .
امیدوارم که باز هم فرصتی دست دهد که این نوشته را هم تقدیم حضور بنمایم و بدین وسیله تشکر ی هم کرده باشم از عزیزانی هم که آقا مسعودمان ، یه مسافر عزیز فرموده اند :
برادر، می بینید که در غیاب شما دوست محترممان دکتر غریب و قصه گو بازار همفکری را گرم نگه داشته اند تا شما بیایید.
قصه گو ی عزیز فرموده اند :
از فکر و همفکری بگیم .. (فکر) می کنم سوال دکتر غریب جالب باشه برای بحث ..
خب چه مانعی دارد ؟
هر چند منتظر قصه ی مثلا علومی بوده باشیم که پسوند اسلامی دارد ، : ( چراکه ) هرچند هم استاد شهید : ( داستان راستان ) متفکران اسلامی را با حکمت متعا لیه ختم بخیر فرموده باشد ، و لی پرچمداران اندیشه ی اسلامی پیش از ملا صدرا هم مثلا معلم ثانی ، شیخ الرئیس و دیگرانی بوده باشند که مثل مثلا دست اندر کاران با روش جدید اندیشه ، که نه تنها در دانشگاههای دیارمان ایران ، بلکه در مدارس : ( ویژه ی علوم دینی ) ش هم جا افتاده و بلکه مثل روش قدیمی اندیشه پسوند اسلامی را هم گرفته باشد ، در عصر حاضر یا در دوران غیبت قائم ال محمد صل الله علیه و اله وسلم بسر برده باشند ، ولی در مثل مثلا علاقه به آثار یونان باستان ، مانند علاقه به دانش روز ، مثلا علاقه ی خلیفه ای از خلفای عباسی در عصر عالم ال محمد صل الله علیه و اله وسلم به علم یا دانش را هم در تاریخ می توان دید ، در حالیکه نه تنها مثلا باب شهر دانش اعلام فرموده که : سلونی قبل ان تفقدونی ، بلکه مثلا از باقر ال محمد صل الله علیه و اله وسلم نیز نقل است که : اگر بود کسی تمام علوم را از کلمه ی ( صمد ) می شکافتم .
آری ، برای پیگیری پرسش جناب دکتر غریب هم جالب است که فرموده اند :
آیا می شود حرف بزرگانمان را دربست بپذیریم حتی وقتی فکرمان و حاصل تفکر و تعقل مان موافق نیست؟
خب ، ببینم بنده برای پیشبرد بحث چه قدمی می توانم بردارم که بقول مقام معظم رهبری ، امسال در مشهد : ( یک قدم ) ی هم که شده پیش برود .
خب شکر خدا در این صورت مسئله هم که یک فکر داریم و هم یک عقل و بقول ما ترکها چرا راه دور برویم ؟ ببینیم کدامیک از ایندو : ( بزرگ ) تر ست ؟ تا بعد ببینیم که مثلا کدامیک کار ی به کار دیگری ندارد ؟
( چراکه ) فعلا کاری به کار بزرگتر در خانه و خانواده هم نداریم ، چه رسد به بزرگتر در جماعت محل و جمعه شهر و دیارمان ایران هم ، آنهم در شکل جمهوریش و حتی با پسوند اسلامیش ، چراکه شاید ( بزرگ ) تر هم در آن مثلا هم رسمی داشته باشد و هم غیر رسمی و ماند که کدامیک از ایندو بزرگترست .
پس بین خودمان می خواهیم ببینیم که مثلا از عقل و فکرمان کدام بزرگترست ؟ یا مابعد اعضای حسی را که : ( ذهن ) هم گفته می شود و علاوه بر عقل و فکر شامل مثلا قلب و حس هم می شود ، مثلا قلب بزرگترست یا حس ویا دیگری ؟ که وقتی هم که می خواهیم فکر کنیم بزرگترش عقل است ؟ یا مثل بعضی از متفکران اسلامی که استاد شهید فرموده بودند بزرگترش دل است ؟ و بقول بعضی ها بجای عاقلانه فکر کردن مثلا باید از دل پیروی کرد و یا عاشقانه فکر کرد ؟ مثل مثلا همین : ( عشق ) به مثلا آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام ، و بجای پیروی عاقل پیروی عاشق بود .
آری ، نه تنها : لها ماکسبت ، بلکه : علیها ما اکتسبت ، در حد وسع هم که در آخرین آیه از اولین سوره ی مدنی قرآن آمده ، شامل ماحصل انقلاب : ( قلوب و الابصار ) هم می شود ، ولی در صورت مسئله که فقط حرف از : ( حاصل ) کار که نیامده ، اول حرف از حرف شنوی از بزرگتر هم آمده ، و همانطور هم که قصه گو ی عزیز فرموده اند :
... من که می ترسم به حرفشون گوش نکنم ... .
و مقصود ترس عالمانه می باشد ، مقصود از حرف شنوی هم مثلا عاقلانه است .
می ماند همان که عرض شد که کدام بزرگترست ؟
حالا ، کاری هم به دستاورد نداشته باشیم که ماحصل حس است یا دل و یا دیگر ، انبارش هم بماند ، ولی ، آیا به نظر شما مثلا : مجموعه ی ( تهی ) بزرگترست یا رقم ( دیگر ) ش ؟
: ( چراکه ) مگر آخرین دستاورد دو رقم نیست ؟
( چراکه ) نه تنها در دانشگاه ، بلکه در حوزه هم که پیگیری شود ، ( شنیده ) نمی شود که : سه رقمی بزرگترست از دو رقمی ؟
چراکه داستان راستان پیدایش مجموعه ی تهی را می توان نشانی داد که مثلا در : تئوری طبیعی مجموعه ها ، که به کوشش یا تلاش ستادانقلاب فرهنگی یا شورای انقلاب فرهنگی سابق برگردان یا ( ترجمه ) به فارسی هم شده دید که چگونه به پدرمان حضرت آدم علیه السلام هم پرداخته و یا به اولین پیامبر اولی العظم .
امیدوارم که : ( نیکوتر ) از این در خدمت شما عزیزان باشم انشاءالله تعالی ، ضمن عرض پوزش از این که هنوز موفق به دو طرفه کردن تلفن نشده ام ، باز هم از خدا می خواهم که : ... حول حالنا الی ( احسن ) الحال .
به امید دیدار و فعلا خدا نگهدار .