سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام علیکم

پاسخی به پیام یکی از عزیزان :

در قسمت قبل ضمن فرق اندیشه و اندیشیدن گفتیم که بحث ما اندیشه است ، چراکه اندیشه مثل همین که بعنوان مثال در این سال اول دهه ای که پیش روداریم مقام معظم رهبری تحت عنوان : اصلاح این چیه الگوی مصرف ، مطرح فرموده اند .

و اندیشیدن هم مثل هریک از آنچه که عرض شد مثلا در این چیه وبلاگ وزین لبگزه به آن پرداخته شده و از جمله همین پرداخت برادر عزیزمان حاج آقا سید محمد رضا واحدی گرامی در آنجا .

تمایز ایندو هم برای این مطرح شد که به موضوع بحث که اندیشه ی نو می باشد نزدیکتر شویم ، ولی یکی از عزیزان در پیامی خصوصی مطلبی را متذکر شده اند که پیش از ایشان و بعدش هم به بنده تذکر داده شده ، البته با تعبیرات مختلف .

در این خصوص اول بد نیست نظرتان را جلب کنم به مطلبی که همین یکی دو روز پیش در روزنامه ی صبح کیهان ( یکشنبه 27 اردیبهشت 1388- شماره ی 19364) در صفحه ی معارفش دیدم تحت عنوان : حکومت مبتنی بر نظریه ی ولایت فقیه از منظر امام خمینی (ره) .

در آنجا به نقل از شهید مطهری نقل شده بود :

واژه ی ولایت : این کلمه در لغت از ماده ی ( ولی ) گرفته شده و به معنای قرارگرفتن چیزی در کنار چیز دیگری است بطوری که فاصله ای میان آنها نباشد . مانند جلس زید ولیه عمرو زید نشست و عمرو نیز بدون هیچ فاصله کنار زید قرار گرفت . لذا از لوازم قرار گرفتن دو چیز در کنار هم ، معنای قرب و نزدیکی است .

ضمن اینکه لازم به تذکر است که بنده فکر نمی کنم فاصله ی دو چیزحتی به نه و یک هم برسد چه رسد به یک صفر یا صفریک جدیدش ، فکر می کنم ذیل آیه ی : عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ، این را عرض کرده باشم ، همچنین هم فکر نمی کنم نزدیک شدنشان هم به پنج و پنج برسد که بقولی یکی از ایشان بر دیگری ولایت نداشته باشد .

بلکه ضمن اینکه امیدوارم فاصله ی فی مابین به هشت و یک نرسیده باشد فکر می کنم بهترین نزدیکی ما هم ولایی است که امکان چهار و پنج را می دهد به سه و ششی ، وگرنه می توان به نسبت پنج و چهار هم نزدیک شد ولی بهتر شش و سه است .

در ثانی خدمت این عزیزمان عرض کنم مثلا در همین اندیشه ی مقام معظم رهبری هم می بینید که ایشان مطلب را تحت عنوان : اصلاح این چیه الگوی مصرف ، مطرح فرموده اند و با تمام توضیحاتی هم که در ابتدای سال نو در جوار مرقد امام هشتم علیه السلام داده باشند هنوز جا برای پی بردن به اندیشه ایشان باقیست و بعبارت دیگر بقیة الله خیرلکم فقط به خیر ما که نیست به خیر بقیة الله العظم علیه السلام هم هست .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :466
بازدید دیروز :501
کل بازدید : 1311266
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ