سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

اول تا یادم نرفته جمعه را خدمت شما تبریک عرض کنم و خدا را شکر نمایم که فرصتی دست داد تا خدمت برسم هرچند دارد فصل کاری ما کم کم به اتمام می رسد و اولین تعطیلی کار را داریم که این فرصت دست داد .

البته بارش رحمت الهی یعنی بارانهای اخیر و خنک شدن هوا و تقارنش هم با شروع سال تحصیلی مزید بر علتی شد که هنوز هم گریبانگیر است .

یعنی هنوز که هنوزه نه تنها یک طرف قضیه طرف دیگر را آدم این مملکت بحساب نمی آورد ، بلکه تا زورش برسد می خواهد طرف را به نه تنها غرب و در راسش آمریکا بچسباند بلکه بدش هم نمی آید برای اسرائیل هم یارگیری کند از هموطنان خودش تا برای یک بار هم که شده که فرصتش هم دست داده قال قضیه را برای همیشه بکند .

خب طرف مقابل هم با تمام حق و حقوقی که در مملکت خود داشته باشد هنوز که هنوزه رو حق اصلی و اصولی خود دست نگذاشته و همان ساز گذشته اش را می زند که کاری از پیش نبرد .

البته شما این عرایضم را نشنیده بگیرید چراکه قصد ورود به قضایا را ندارم هرچند همانطور که عرض شد دود این قضایا به چشم ما رفته که هیچ طرف قضیه نیستیم ، البته این فرق دارد با آن که مقام معظم رهبری فرمودند که کنار نشسته باشیم در این قضایا ، چراکه ما وارد دعوا نمی شویم معنایش این نیست که ساکت نشسته ایم و اگر کاری از دستمان برآید برای حل مشکل مملکتمان نکنیم .

یک پرسش :

خب چه کاری از دستمان بر می آید ؟

پرسش خوبیست و پاسخش را زود سریع و ساده عرض می کنم پیش اینکه حرفی زده باشید !؟

یعنی رو عرض بنده حرفی زده شده باشد !؟

خب فکر می کنم مسئله دارد کم کم روشن می شود ! شما چه فکر می کنید ؟

بله مطلب موضوع بحث ماست ، یعنی چنان نیست که مثلا مرحوم علامه فرموده باشند !

البته ایشان اندیشه را هم مثل علم یا دانش به حضوری و حصولی تقسیم کرده اند و این حرف را در علمهای حصولی زده اند ولی فرقی نمی کند ، چراکه می توانید محل بحث یا کاوش را به میدان ایندو علم منتقل کنید و ببینید حرف کدام یک از ایندو هم رودست حرف دیگریست ؟ بعبارت بحث ما بروز است ؟

عزیزانی که بحث در اینجا را پیگیری فرموده اند در جریانند که مرحوم علامه هم پیشگفتاری قایل نیستند وقتی که بقول ایشان : برای نخستین بار مثلا چشم ما افتاد به چیزی ، بلکه حرف حرف همانست که از دنیای خارج بدنیای داخل گفته می شود ، البته دنیای داخل یک پیشگفتاری دارد ، همانکه به نقل از مرحوم مطهری گفته شد که در پاورقیهای فرمایشات علامه فرموده اند ، یعنی دو رقم صدق و کذب ، یا همان ایجاب و سلب منطق قدیم که عرض شد ایندو دو رقم هم عملا مثل صفر یک منطق جدیدش بکار برده می شود ، همانجا که دیدیم مرحوم مطهری هم ما را فاقد ذهن ، حافظه ووو فرمودند ، بعبارت دیگر مثل منطق جدید این چیه رایانه ای ما هم مثل این چیه ماشین صفر کیلومتریم ، یعنی وقتی که بقول مرحوم علامه دنیای خارج برای ما حرفی دارد ما حرفی نداریم و پیشگفتار از آن دنیای خارج است .

یک نکته :

تا مطلب د راین قسمت از عرایضم بدرازا کشیده نشده و از حوصله خارج نشده این را هم عرض کنم که یک وقت پیشگفتار جهان خارج بقول مرحوم علامه مثلا یک سیاهی در آن است ، و یک وقت هم نه قول ایشان ، چراکه ایشان هم مثل ما صفر کیلومتر که نیستند بقول ایشان ! پس همانطور که در قسمت قبلی بعرض رسید ولو یک نظر که اشکالی ندارد تا ببینیم ایشان چه فرموده اند .

این را برای آنهم عرض کردم که در گذشته داشتیم عزیزانی که : چرا نگاهی انداختم به فرمایشات مرحوم علامه ؟ البته به تعبیر بنده وگرنه بر این نگاهم اعتراض هم شده در نگاه ایشان .

خب تا فرصتی دیگر امیدوارم هفته ی بهتری را پیش رو داشته باشید ، فعلا خدا نگهدار .

-------------------------------------

کلمه ی کلید : پیشگفتار ، پیشگفتار منطق قدیم و جدید و همچنین نسل جدیدش این چیه فازی ، پیشگفتار علوم چه حوزوی و چه دانشگاهی


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :73
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1311361
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ