سفارش تبلیغ
صبا ویژن

: بنام خداوند جان و خرد ، کزین برتر اندیشه بر نگذرد .

    : پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) :

        من و علی (: بزرگ ، برتر ووو ی ) امت ( حتی مادر پدر ) م هستیم .

سلام علیکم .

    هر چند در پیامی خصوصی فرموده شده باشد که : ( اکتیو ) شده ام ، و بنده هم همینکه چشمم افتاد به آن اول از خودم پرسیده باشم که ( اکتیو ) یعنی چه ؟ ولی این مانع از این نمیشود که بعرض نرسانم که از کافی نت چی هم معنی اکتیو را پرسیدم .

    دیگر اینکه قصه ی گوی عزیز ، که امیدوارم سفر خوشی داشته باشند و بسلامتی برگردند ، و همانطور که فرموده اند در طول سفر اگر توانستند پیگیری بفرمایند ، خواسته اند که مثل : ( فکر و همفکری ) ، بحثی را هم که جناب دکتر غریب شروع کرده اند پیگیری کنیم و فرموده اند :

        - اول اصلا تعریف تقلید .

        - تقلید یعنی چه ؟

        - از کی می شه تقلید کرد ؟

        - توی چه مواردی می شه تقلید کرد ؟

        - توی چه مواردی باید تقلید کرد ؟

    خب ، آری ، بقول امام علی علیه السلام : اول الدین معرفت ... .

    حالا در مثلا : ( غیر ... دین ... . ) و بقول مثلا جناب دکتر غریب عزیزمان یعنی : ( تخصصی یا دیگر تخصص ها ی غیر دینی) هم آیا اول همین ؟ یعنی اول معرفت یا بقول خودمان شناخت ؟ که از ایشان هم پرسیده ام .

    خب کجا بودیم ؟ آری ، در همان جا که بقول مرحوم علامه : ( نخستین بار که چشم ما بر ) مثلا اکتیو و درخواست قصه گوی عزیز و شایدم جناب دکتر در : ( جهان خارج افتاد و ... . ) .

    خب ، باز هم بقول امام علیه السلام ، چشم ما از کجا آمد ، کجاست و با کوله بار جدید هم بکجا میرود ؟ مگر اینکه از جهانی صفر ، یا بقول خودمان خالی و یا بروزش تهی آمده باشد و حالا با دست پر باز میگردد که مثلا آنجا را هم پر کند ، یا در همین : ( جهان خارج ) بماند بهترست ؟ و یا ...


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :305
بازدید دیروز :539
کل بازدید : 1310010
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ