سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ... .

سلام علیکم

اول تا یادم نرفته ایام فاطمیه را خدمت شما تسلیت عرض کنم بعد برویم دنبال بحث یا کاوشی که داشتیم و گفته شد الفبای بایگانی یا حفظ کردن رایانه چیزی جز " صفریک " نیست و حرف در شبکه هم جز بر این مبنا نمی تواند باشد ، مگر اینکه بفرمایند جز اینست .

این هم گفته شده که در پاسخ به این مسئله ، یعنی حفظ کردن ، نه تنها در ساخت شبیه خودمان که حفظ می کنیم ، بلکه در چگونگی این کارمان هم حرف داریم ، بلکه حرفش را داریم نه اینکه ما هم حرف داریم ! یعنی چنین نیست که در مقابل سلب و ایجاب قدیم ، یا صفریک جدیدش و یا این چیه فازی این هم و خلاصه آنچه که در چگونگی حفظ کردن گفته می شود حالا ما هم حرف داریم ، خیر بلکه حرفش را داریم و چنین نیست که متولی آن حتی علوم انسانی باشد که مثلا برادرمان حسن آقای رحیم پور ازغدی هم انتظار موشک هوا کردنش را بکنند ، چه رسد به علوم دیگر مثل مثلا ریاضی فیزیک که گویا نه تنها متولی سخت افزاری آنست ، بلکه ظاهرا نرم افزاری آنرا هم بدوش گرفته !

بیان مطلب :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، الم (1)

به نام خداوند رحمتگر مهربان ، الف لام میم (1)

...

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ?255?

خداست که معبودى جز او نیست زنده و برپادارنده است نه خوابى سبک او را فرو مى‏گیرد و نه خوابى گران آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن اوست کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت‏سرشان است مى‏داند و به چیزى از علم او جز به آنچه بخواهد احاطه نمى‏یابند کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست و اوست والاى بزرگ (255)

... . ( قرآن سوره ی بقره )

فعلا کاری به این نداریم که مقام معظم رهبری امسال را سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری کرده اند ، حتی کاری هم نداریم که در همین روز کارگری که داشتیم علم و کار را مطرح کرده اند ، یعنی کار بیشتر همت بلندی و یا کار عالمانه هم بماند ، و حتی کار بزرگی هم از مدیر عزیزمان انتظار نداریم که انجام دهند ، مثل مثلا کاری که بقول ایشان گوگل انجام می دهد .

ولی اینکه اینجا که تحت مدیریت ایشانست این چیه سرویس دهند ی ماست و اگر هم چگونگی این کار ربطی بما نداشته باشد که به چه شکلیست ؟ محتوایش که بما ربطی نداشته باشد ! که چه چیزی را حفظ کنیم ؟! مطلب حفظ کردن که هست .

فعلا با قواعد کار ایشان هم کاری نداریم ، حتی بقول مثلا برادر عباسی بنا بر نقلی از امام علی علیه السلام در برنامه ی " دیروز امروز فردا " ی شبکه ی سه ی سیما عبارت باشد از بازی با قواعد ایشان در زمین خودی ، چراکه ما که دنبال حفظ کردن هستیم در جستجوی خود شاید بقول مرحوم علامه جعفری یک سری هم بزنیم به کتاب خود ، یعنی اکتفا نکنیم به آنچه که در تاریخ علم آمده ! و علی القاعده ی این چیه سرچ یا بقول خودمان جستجو در قرآن اولین آیه آمده باشد :

اسْتُحْفِظُواْ : مائده 5:44

إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًى وَنُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُواْ لِلَّذِینَ هَادُواْ وَالرَّبَّانِیُّونَ وَالأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن کِتَابِ اللّهِ وَکَانُواْ عَلَیْهِ شُهَدَاء فَلاَ تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآیَاتِی ثَمَنًا قَلِیلًا وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ ?44?

ما تورات را که در آن رهنمود و روشنایى بود نازل کردیم پیامبرانى که تسلیم [فرمان خدا] بودند به موجب آن براى یهود داورى مى‏کردند و [همچنین] الهیون و دانشمندان به سبب آنچه از کتاب خدا به آنان سپرده شده و بر آن گواه بودند پس از مردم نترسید و از من بترسید و آیات مرا به بهاى ناچیزى مفروشید و کسانى که به موجب آنچه خدا نازل کرده داورى نکرده‏اند آنان خود کافرانند (44)   

و این قواعد از کجا آمده ؟ مسئله ساز شود ، حالا چه مثل پیامبران و چه ربانیون و احبار ، مگر اینکه ایشان هم با قواعد خودشان در زمین خودشان بازی کرده باشند مثل ما ، و مطلب این باشد .

خب اگر بر این قاعده باشد پس مسئله ای نیست و فقط می مانند دغدغده مشترک ، چراکه دغدغه ی ما اینست :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ (1) الر تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ الْمُبِینِ (2)

...

وَلَمَّا فَتَحُواْ مَتَاعَهُمْ وَجَدُواْ بِضَاعَتَهُمْ رُدَّتْ إِلَیْهِمْ قَالُواْ یَا أَبَانَا مَا نَبْغِی هَذِهِ بِضَاعَتُنَا رُدَّتْ إِلَیْنَا وَنَمِیرُ أَهْلَنَا وَنَحْفَظُ أَخَانَا وَنَزْدَادُ کَیْلَ بَعِیرٍ ذَلِکَ کَیْلٌ یَسِیرٌ ?66?  

... .

البته در جستجویی که طبق قواعد خودمان داشته باشیم .

خب اگر ما یکبار با طناب علوم یونانی رفته باشیم توی چاه ، که گویا وقتی حرف از مثلا بازنگری در علوم انسانی زده می شود ، و مثلا از غرب زادیی آن گفته می شود ، حرفی از یونان باستان نیست ! چراکه پای مثلا منطق قدیم هم پیش می آید و خیلی چیزای دیگر هم که بماند !؟ ولی اگر مثل اوج و تمدن گذشته ی ما ! اوج و تمدن غرب ! هم دنباله ی همان دانش یونان باستان باشد چی ؟

بعلاوه گیریم که غرب حرفهای قدیم یونان خودش را بقول حضرت روح الله که همان برنامه ی " دیروز امروز فردا " در میان برنامه هایش یاد می کرد : " ریخته باشد دور " و حرف تازه ای داشته باشد ، ولی از کجا معلوم ؟ بازهم با ریسمان غرب ؟

نکند مثل مثلا شکل حکومت باشد قواعد کار هم که نه تنها بقول برادر این چیه دکتر عباسی در همان برنامه که ما تا تاکنون غفلت کرده ایم و بقول حضرت روح الله حرفهای غرب را بیرون نریخته ایم ، بلکه مثلا با قواعد غرب در زمین خود حکومت کرده ایم ، بلکه حضرتش هم ... ؟

ادامه ی مطلب بماند برای فرصت بعدی انشاءالله تعالی ، فعلا خدا نگهدار


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :303
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305714
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ