سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ    

سلام علیکم 

الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ بازهم فرصتی دست داد که در کنار خانواده باشیم و پشت این چیه کامپیوتر هم بنشینم و بقول مدیر عزیزمان تبادل اطلاعاتی داشته باشیم که فرموده بودند این امکان را پارسی این چیه بلاگ ایشان برایگان در اختیارمان قرار داده که بابتش سپاسگذاریم .

البته این به این معنا نیست که ما هم ان قلتی نسبت به هرآنچه بفرمایند نداشته باشیم که داشتیم و موضوع این سلسله بحثهایمان است که تحت عنوان خودکار فارسی ، خودروی ایرانی و خلاصه بقول مقام معظم رهبری بومی شده ی دستاوردهای ایرانی از علم یا دانش مقصود است حالا چه دانش غربی که سابقه ی طولانی دارند و به عهد یونان باستان می رسد و چه علوم دینی که گفتیم بقول مرحوم علامه محمدتقی جعفری گویا از یونان باستان تاکنون این وسط اتفاقی علمی نیفتاده !؟ که در تاریخ علم نگاهی هم به آن افتاده باشد و اگر افتاده مثل کتاب خدا که مقدسش می شماریم آنقدر مقدس است که ربطی به علم یا دانش ما بشر ندارد ! و مثل کتاب خدا محترمانه روی طاقچه و کنار سجاده گذاشته می شود و اگر بخواهیم فالی هم بگیریم خب دیوانی در کنارش هست !

حالا بگذریم که پیش از این هم یادآور شده ام نقلی از کشف الاسرار رهبر انقلاب را که به تحقیق ایشان نه تنها ارسطو بلکه سلسله اساتید یونانی ایشان هم شاگردی حضرت سلیمان علیه السلام را کرده اند ، منتها گویا شاگردی ایشان هم مثل شاگردی ما بوده از پیامبر اعظم صل الله علیه و اله و اهل بیت مطهرش سلام الله !؟

جالبتر ! ادعای خدمات متقابل به اسلام هم داریم ! بماند و برویم سر بحثمان که وقتی مدیر محترم پارسی این چیه بلاگمان داشت تبلیغ این چیه نت را می فرمود بنده هم مثل ولیدبن مغیره فکر کردم ! و این سلسه بحث پیدا شد بحث رسید به حفظ منجمله دستاوردهایمان چه غربی و چه دینی که فرقی هم ندارد که بقول مرحوم علامه چشم ما به کدامیک از این دو افتاده باشد و به بایگانی یا حافظه سپرده باشیم ، و این هم فعلا بماند که اصلا اینگونه نیست که دستاورد ما از جهان خارج دوگونه باشد و فرقی میان دریافت حرف یک دانشمند غربی و غیره و حرف پیامبر نیست .

خب ، عرض شد که بنده هم به حرف مدیرمان فکر کردم ، فکر کردن هم که مانعی ندارد ، عرض شد که آنچه ولید را مخاطب قرار داده در آیه ی : فَقُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ ؟ بازهم : قُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ ؟ فکرکردنش که نبوده ، بلکه سنجش سخن پیامبر با موجودی خودش است که عبارت بوده از حرف بشر و مثلا سحر و جادوی متداول ، پس مشکل همانطور که عرض شده قدردانی ، اندازه گیری و سنجش اوست که کار عقل یا خرد اوست که در بند حرف بشر بوده ، البته نه بشری که مثلا حضرت سلیمان نبی هم یکی از آنها باشد ! که آن حضرت هم قطعا مثل انبیاء دیگر از آدم ابوالشر ! گرفته تا خاتم انبیاء حرفشان این بوده که منم مثل شما بشری هستم و همانکه از مرحوم علامه جعفری نقل شد ، که گویا این وسط بشری که پیامبر باشد نبوده !

خب ، فرمایش مدیر عزیزمان که وحی نبوده ، یعنی ایشان هم حرف را دستاوردی علمی از غرب میدانند ، ولی این مانع نمی شود که در سنجش فرمایش ایشان ما با ترازوهای بشری ، که در این چیه متدولوژی علوم آمده و اندازه گیری انبیاء هم محترمانه کنار گذاشته شده باشد ، قدر دانی کنیم ، همانطور که ولید سنجید .

حالا کاری نداریم و بماند که آیا حرفی در این زمینه از دین داریم ؟ یا محترمانه از بحث کنار می گذاریم ؟ فعلا در این فرصت می خواهیم این تبادل اطلاعات را ، که فرصتش را برایگان در اختیارمان گذاشته اند داشته باشیم ، که پیشتر هم وعده اش را داده بودم ، یعنی حرف از آیه ای است که می گوید : امثال ولید جایگاهشان جایی است که : عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ، ... .

 اول ببینیم ولید چگونه اندازه گرفت یا سنجید ؟ اوکه خود هم خود را یکه می دید و بقول قرآن هم : " وحید " ، ببینیم چطور خودکشی کرد ؟ آنهم نه فقط نزد خودش بلکه نزد دیگران هم ، که بنده هم مبتلا به این خودکشی نزد شما هم نشوم ، در قدردانی از فرمایش مدیر عزیزمان را عرض می کنم .

عرض کنم که گیریم حرف پیامبر حرف بشر است ، خب این بشر می گوید جایی است که : عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ، ... .

این اختصاص به حساب کتاب آنزمان ندارد ، هرچند همانطور که عرض شده حساب کتاب عصر حاضر هم مثل آنزمان است و بجای " 10 " دهی الان "01 " محاسبه می شود و فرقش هم عرض شده که " یک صفر " قدیم جایش را به " صفریک " جدید داده .

حالا اگر آنزمان بقول مفسرین ما حرف یکی این بوده که تعداد ما از نوزده نفر بیشتر است و این حرف مورد مثلا کم خردی ایشان قرار گرفته ، امروزه مثلا حرف از ضرایب عدد نوزده است و مورد ... شاید مفسرین ماهم قرار گیرد و از این دست بحثها در حالیکه آنزمان قرآن یک حرفی را برای فکرکردن مطرح کرده که یادآور حساب کتاب دو رقمی بشر باشد ، حالا چه بصورت " 10 " دهی قدیم و چه بشکل " 01 " جدیدش ، که بسنجد این حرف را و کاری هم نداشته باشد حرف از : عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ، حرف کیست ؟ یادمان باشد که گفتیم جدید جدید " 01 " هم حرف از بی نهایت میان " 01 " دارد ، منطق این چیه فازی را عرض می کنم ، در حالیکه حرف از " 19 " را پیش رو دارند و در تاریخ علم یا دانش گویا زده نشده !؟

عرض شد که اصلا این حرف پیامبر ، قرآن و خدا حرف بشر ، خب نوزده یعنی چه ؟ خب یک کودک دبستانی هم بهش گفته شده که یعنی یک ده و نه یکی ، یعنی در ظرف یکی ها 9 تا دارد و در ظرف ده تایی هم یکی .

خب به ظرف ایندو فکر کنید تا ببینیم به کجا زده قرآن ؟ چراکه در کنار خانواده بودنمان برای این بود که شکر خدا تصادفی برای وسیله ی نقلیه ی ما به سرکار رخ داد و امروز هم باید بروم سراغ نقاش ماشین که پس از خلاص شدن از دست تعمیرکار و صافکار و حالا ماشین را به ایشان سپرده ایم .

فقط یادمان باشد که باز حرف حرف مثلا شیخ الرییس ما نباشد که حرف همانست که ارسطو فرموده و اگر بقول مثلا مرحوم علامه مرتضی مطهری خدماتی متقابل هم ما داشته ایم تبدیل یکی دو صفحه ای میراث شاهزاده ای به منطقی مثل منطق بوعلی بوده ، که رودست حرف ارسطو حرفی زده نشده باشد و منطق ریاضی و دیگر روشهای علوم مال عصر حاضر است و عمر چندان درازی ندارند ، و تازه شیعیان یا پیروان معلم اول و ثانی ووو که هنوز هم در علم و دانش خود مثل قدیم می سنجند خصوصا در حوزه های علوم " دینی !؟" یعنی در سنجش کتاب خدا و ثقل دیگر میراث پیامبر اعظم صل الله علیه و اله سلم هم !؟ که این وسط در تاریخ حرف ...

 

فعلا خدا نگهدار .  

 

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :486
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310785
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ