سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام حسینی و التماس دعا ، و عرض تبریک بمناسبت امروز جمعه که فرصتی دست داد تا گذشت و گذری هم داشته باشم به این چیه وبلاگ بعضی از شما عزیزان و عرض ادب و سلامی داشته باشم و بهره مند شوم از نوشته هایتان و در این میان نوشته ای در مورد مرگ ، مردن ووو دیدم که مرا یاد مرگ علم و دانش غرب انداخت که گویا مرگ ندارد !؟

یعنی نه تنها مرگ ندارد ! بلکه گویا همانطور که در نوشته ی صدق عزیز آمده بود : ... و در ثانی راستی چرا همه ی اتفاقات علمی همواره باید در غرب بیفتد ؟

یعنی مرگ که ندارد بلکه گویا جان ما هم به جان او بسته است و همواره در سایه ی حیات علمی غرب باید زندگی کنیم ! در حالیکه همانطور در نوشته ی صدق عزیز آمده : ... ما که اعتقاد نداریم در غرب اتفاقی علمی افتاده باشد از یونان باستانش گرفته تا عصر حاضر ! چراکه از خشت اولش پیداست که بنا بر چه گذاشته اند ... .

در تحقیق آقای خمینی رحمت الله علیه که در کشف الاسرارشان آمده فرموده اند که اساتید یونان باستانی غرب شاگردیشان می رسد به حضرت سلیمان نبی علیه السلام ، یعنی به تحقیق ایشان حیات علمی یونان باستان تحت حیات علمی آن حضرت بوده .

این در حالیست که حیات علمی این پیامبر و دیگر پیامبران و خصوصا پیامبر اعظم صل الله علیه و اله و سلم تحت حیات علمی احدی جز خدا نبوده که در آیت الکرسی آمده : اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ ... .

حالا چرا ما می خواهیم تحت حیات علمی غرب زندگی داشته باشیم ؟! و نقطه ی آغاز علوم ما واردات غربی باشد ؟!

گیریم که چشم انداز ما بقول مقام معظم رهبری : خروج از انحصار علمی غرب باشد ، و حیاتی علمی تحت حیات  علمی غرب نه تنها در منطقه بلکه در جهان هم پیشرو نداشته باشیم ! ولی نقطه ی پایانش هم جز همین حیات علمی غرب نخواهد بود ؟

امروزه آنکه دستی به آتش دارد بی خبر از به بن بست رسیدن علم و دانش در غرب و شرق نیست ! زنگ ناقوس آخرالزمان علم دانش غرب خیلی وقت است که به صدا درآمده ، فقط جای تکبیر و اذان برپایی علم و دانش خالیست !

الله اکبر ی که در نوشته ی صدق عزیز آمده : از بچگی بما یاد داده اند که : اول کار ها بسم الله الرحمن الرحیم ، بنام آنکه مرگ ندارد و : هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ ... .

راستی کدام پژوهشگر ما در این چیه سرچ علم و دانش از خود پرسیده که چرا در آخر این آیه آمده : ... وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ( ده آیه ی اول سوره ی حدید که برای آخرالزمانی ها نازل شده ) !؟

در مقابل جای تاسف دارد که بچه های بعضی با هزینه های کلان برای علم دانش به غرب و مثلا همین انگلیسی فرستاده می شوند که بابا هایشان در پشت این چیه تریبونهایی که در اختیار دارند حرف از قطع رابطه با آن می زنند ! در حالیکه حاجت به بیان ندارد و عیان است مشتاقی فراگیری زبان انگلیسی در میان بچه ها ، حتی دبستانی ! حالا دانشگاهی که یک زمانی مجبور بودم شش واحدش را بگذرانم بماند ، ولی دبستانی چرا ؟! جز برای رفتن به غرب و مثلا انگلیس و فراگیری علم و دانش و لابد بفرموده ی پیامبر : که مثلا طلب علم کنند ولو با رفتن به چین !؟


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :412
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310711
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ