سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

بحول و قوه ی الهی در این فرصتی که بحمدالله دست داده می خواهیم یک رونمایی داشته باشیم که امضای همه ی ما زیر آنست ! حالا چه از سر تقلید و چه همانطور که در نوشته قبلی به نقل از استاد شهید عرض شد از سر آگاهی .

نا گفته نماند که در تنظیم این سند از سر تقلید هم بنا بر یک آگاهی است ، بنابراین در تنظیمش برای پاداشی یا از سر ترس که عرض شد نیز چنین نیست که بنا را بر یکی از دورقم یا دوحالت آگاهی و ناآگاهی هم گذاشت چه رسد بقول منطق جدیدش نا آگاهی و آگاهی که از آن به : "صفریک" تعبیر می شود .

خب از سر آزادگی هم که روشن است با آگاهیست .

رونمایی :

در معرفی این سند اجازه بفرمایید یک مطلبی را به نقل از خبرگزاری فارس بعرض برسانم که دیشب دیدم ، نقل کرده که :

... در دهمین نشست هم‌اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ... معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:

... جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی و همچنین سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی بخشی و سیاست‌ برنامه پنجم و خود قانون برنامه پنجم به عنوان اسناد بالادستی است و این سلسله مراتب که در مرتبه بودن آن هم می‌توان تأمل کرد، در اختیار تدوین‌کنندگان الگو قرار دارد .

در این نقل قول اسناد بالادستی این چیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مد نظر است ، و سلسله مراتب این اسناد .

سند بالا دستی :

فرق سند با اسناد بالادستی همانست که در تنظیم عرض شد ، ولو اینکه بجای یک سند حتی دو سند هم باشد ، البته روشن است که اگر مثل اسناد بالادستی این چیه الگوی اسلامی ایرانی در بالادست قانون اساسی باشد مانعی ندارد ، منتها در سلسله مراتب هم سند بالادستی هر مرتبه هم جای تأمل دارد .

نقل است یکی از بزرگان به دریایی رسید و بهمراهش فرمود نام او را به زبان آورد و دنبالش روی آب راه بیفتد ، همراه می گفت و می رفت تا اینکه دقت کرد و دید آن بزرگوار نیز دارد نام خدا را به زبان می آورد ، با خود گفت که چرا من نگویم ؟ گفتن همانا و فرو رفتنش همان ... .

با این مقدمه حالا می خواهیم برگردیم به بحثی که داریم و رسید به آنجا که در نوشته ی قبلی بعرض رسید که : و یا از سر تقلید که مقصود   صدق   عزیز در نوشته اش از اینکه   : ... از بچگی بما یاد داده اند که اول کارها بسم الله الرحمن الرحیم   ...   ، که سند بندگی را نخوانده هم امضا کرد   .

یعنی ان شاءالله می خواهیم ببینیم اینکه صدق عزیز به آن استناد کرده ، ولو از سر تقلید هم یعنی چه ؟ و آیا بنده و شما یا دیگری هم پای چنین سندی را امضا کرده !؟ و این هم نه فقط ما که مسلمانیم بلکه بعنوان مثال مثلا راسل انگلیسی را هم که گفته : چرا مسیحی نیستم ؟ نیز شامل می شود ، چراکه او هم یک سند بالا دستی دارد و نه اسناد ولو دو سند و یا بی سند !؟ حرفی زده باشد ، بعنوان مثال مثلا در تایید جبر گزاره های ژرژ بول که این تعریف و تمجید در کتب درسی دبیرستانی آموزش و پرورش ما دیده شده که این : دانشمند ، فیلسوف ووو ی انگلیسی ، فرموده اند !

تا فرصتی دیگر ان شاءالله تعالی ، فعلا خدانگهدار


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :75
بازدید دیروز :501
کل بازدید : 1310875
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ