سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم.

یادآوری:

    ایام یومی فرا می رسد که پیامبر اعظم صل الله علیه و آله و سلم خصوصی به ام ابیها سلام الله علیها گفت که بی تابی دختر از دوری پدر را بدل به غنچه ی لبخند کرد.

    تسلیت عرض میکنم ایام فاطمیه سلام الله علیها را.

    در ادامه ی بحث اندیشه در قرآن رسیدیم ، یا کارمان کشید به تعریف فکر و نیاز به شناختی از اندیشه و تعریفی هم از استاد شهید مرتضی مطهری اعلی الله مقامه را هم داشتیم.

    پیش از این عرض شده ، ولیکن باز هم بد نیست که منباب یادآوری بعرض برسانم ، آنهم در حالیکه قصه گوی عزیزمان غزل خداحافظی را میخواند و ما این مطلب را خطاب به ایشان عرض کرده بودیم که اگر از آثار استاد نقل قولی میشود ، اصرار بر این نداریم که فقط از ایشان نقل قول شود ، به ایشان عرض کردم که گوشم بدهکار قصه ی ایشان هم می باشد ، چه رسد به داستان راستانی هم که نقل قول بفرمایند و دیگر عزیزان التفات دارند که این هم اختصاص به ایشان ندارد .

یادآوری:

    مقصود از نقل قول و بعبارت دیگر مراجعه به آثار بجامانده برای ما از تلاش و پیگیری پیشینیان ما کاریست مثل کارکرد ما در مراجعه به حافظه.

    باز هم بقول استاد شهید که تعبیر : (به لحاظ ترتیب) را داشتند ، هر چند تفمکر و بعد هم تعقل ما پس از این کار ما ، یعنی مراجعه به حافظه هم می تواند باشد و حتی معرفت یا شناخت ما هم می تواند پس از این مراجعه یا یادآوری حافظه باشد ، ولی حتی تعقل و تبع آن تفکری پیش از یادآوری حافظه هم جای بحث و پیگیری دارد .

    فعلا موضوع شناخت اندیشه می باشد برای اندیشه در قرآن ، که بیندیشیم در   آن ، یا اندیشه در قرآن را پیگیری کنیم ، مثلا همان که وقتی در آن آمده : انه فکر ... ، یعنی چه ؟ او چه کرد ؟

    : (چراکه) شاید کسی یا کسانی مثل این بگویند که میگوییم : فکر کرده .

    پس فعلا بحث ما اینست که چه شناختی از اندیشه داریم؟ و فکر نمیکنم که این دیگر مثلا (ساده) نباشد .

    تایپ و خدمات بعد از آن برای ارسال این پست : محدثه یزدی .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :507
بازدید دیروز :539
کل بازدید : 1310212
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ