سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام علیکم

خب کجا بودیم ؟ در بازگشت به خانه بودیم ! یا بقول علما و دانشمندان باز گشت به ذهن ! که پس از رفتن به جهان خارج و بعنوان مثال با چشم ، چشم اقتاد به یک مثلا سیاهی ، خب بعدش چی ؟

این کار ماست از وقتی که بعنوان مثال چشم باز می کنیم ، هرروز که از خواب بیدار میشیم ، از نخستین روز چشم باز کردن به دنیای خارج ، همینطور بیداری گوش و دیگر اعضای ما و ما شاهد آنیم ، شاهد این کارمان ، چه شهادت بدهیم و چه هنوز مشغول این کار باشیم و فارق از آن نشده باشیم و به شهادت نرسیده باشیم ! یعنی هنوز در جهان خارج باشیم و هنوز ندیده باشیم مثلا آن سیاهی رو ، یا هرچیز دیگری که علما و دانشمندان بوسیله ی یکی از اعضای ما به آن اشاره کنن درجهان خارج و یا در هرچیز دیگری به هر عنوان ، بعنوان مثلا علم یا دانش ، علم یادانش دین ووو

یا به هر نامی که ما برای آن کوچ کرد یکی از ما ، مثلا همان چشم ما به جهان خارج و محضر علما و دانشمندان یا کاردان که نه ! بلکه کارشناس علم و دانش و مثلا علم و دانش دین ، چراکه ما که مثلا برای سرگرمی و بازی ووو که نزدیم بیرون از خونه ، اونم بی حساب کتابش ! رویه حسابی خارج شدیم !؟ نشون به همون نشون که علما و دانشمندان فرمودن : یک سیاهی ، و نفرمودن مثلا صفر سیاهی ! که ره آوردمان از محضر ایشان هیچ باشد و آنرا بین خودمان تقسیم کنیم و تازه بهر کداممان هم همان هیچ برسه !

شنیده بودیم در یک مهمانی یه گوسفند رو که پخته بودن برای پذیرایی از مهمونا ، از دیگش چند سر ، دست و پا و دیگر متعلقات گوسفند در آورده شده بهنگام پذیرایی ، ولی گوسفند گوسفند در آوردن از دیگ و هنوز در نیامده باشه از دیگ گوسفند ! مثل پذیرایی علما و دانشمندانه از دانش آموز ، دانشجو و طلبه های علم و دانششون ، که برای علم ودانش کوچ می کنند به مراکز علمی صبحگاهان و نه برای هیچ و ...

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

أَتَى أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا یشْرِکُونَ(النحل/1)

فرمان خدا (برای مجازات مشرکان و مجرمان،) فرا رسیده است؛ برای آن عجله نکنید! منزه و برتر است خداوند از آنچه همتای او قرارمی‌دهند!

    ینَزِّلُ الْمَلَائِکَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَنْ یشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنْذِرُوا أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاتَّقُونِ(النحل/2)

فرشتگان را با روح (الهی) بفرمانش بر هر کس از بندگانش بخواهد نازل می‌کند؛ (و به آنها دستور می‌دهد) که مردم را انذار کنید؛ (و بگویید:) معبودی جز من نیست؛ از (مخالفت دستور) من، بپرهیزید!

  خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ تَعَالَى عَمَّا یشْرِکُونَ(النحل/3)

آسمانها و زمین را بحق آفرید؛ او برتر است از اینکه همتایی برای او قرار می‌دهند!

---------------------

 

بازهم ترجمه از مانیست و کپی شده از جاییست 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :150
بازدید دیروز :210
کل بازدید : 1314683
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ