سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام علیکم

 

خدا رو شکر که یک روز دیگه رو آغاز کردیم ، البته هوا هنوز تاریکه و ستارگان در آسمان چشمک می زنند ، استاد شهید مرتضی مطهری در پاورقیهای اصول فلسفه و روش رئالیسم مرحوم علامه می گویند ، کانت دانشمند آلمانی وصیت کرده بود که روی سنگ مزارش بنویسند از دو چیز در شگفتی بوده ، یکی همین آسمان در جهان خارج و یکی هم بقول علما و دانشمندان عالمی که به آن می افتد ، مثل افتادن چشم ما به به یک سیاهی در آن که پس از غروب روز چشم ، حس بینایی و ... به منزل بایگانی و حافظه رسید .  

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ(الإنفطار/1) وَإِذَا الْکَوَاکِبُ انْتَثَرَتْ(الإنفطار/2) وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ(الإنفطار/3) وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ(الإنفطار/4) عَلِمَتْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ وَأَخَّرَتْ(الإنفطار/5) ... .  

الان که در بالاکن خونه قدم می زدیم مثل روزهای گذشته که مثل باد گذشت ، باز هوا روشن شده بود و باد تقزیبا سردی گونه ها را نوازش می کرد ، درکوهها و بلندیها لکه های ابری که با تابش خورشید رنگ دیگر گرفته بودند بچشم می آمد .

البته الان اینارو داریم از همون جایی براتون نقل می کنیم که یک سیاهی در آن منزل کرده ، همون که برای نخستین بار چشممون به اون افتاد ، دیدم و ...

خب بریم ؟ کجا ؟ ببینیم علما و دانشمندان چه می کنند ؟ آخه قراره ما هنوز هم دانش آموز ، دانشجو و یا طلبه باشیم .

می فرمایند برگردیم به جهان خارج و این بار یک سفیدی به یادگاری در حافظه ، همون بایگانی داشته باشیم ، بعد هم ایندو را در آنجا که نه ! پس از یادآوریش مقایسه کنیم ، حالا مثل مقایسه ی مثلا دو امیر ی که در نوشته ی قبلی بعرض رسید ؟ که هردو یکی هستند و امیر ؟ یا نه برای مثلا اینکه حکم و فرمان را هم بشناسیم ؟ یا شایدم بدانیم ؟ و یادمون نره که مثل آندو ، حکم هم دوتا داریم ، البته نه طبق معمول برای بازم مقایسه ی ایندو هم  ، بلکه برای ریشه یابی نخستین ها و منجمله حکم و فرمان ، که از قبل دوتا بوده ، این دو مثل امیر ، کار نخستین علما و دانشمندان را عرض می کنیم ، تصدیق را ، پس تصدیق و تکذیب داشتیم ، یا خواهیم داشت منبعد ، بعد مقایسه مثلا یک سیاهی و یک سفیدی ، یادگاری سفرما با علما و دانشمندان به نه تنها جهان شگفت انگیز خارج ، بلکه عالم دیگر هم ، حالا کدام علی اکبر و کدام علی اصغر ؟ بمونه ، علی اوسطش چی ! جمع و گردآوری ایندو در کجا ؟ 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :329
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310628
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ