سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ(الانشقاق/1) ... .

 

... و (انشقاق آسمان ) به معناى از هم گسیختن و متلاشى شدن آن است و اى خود یکى از مقدمات قیامت است ، و همچنین مد ارض که در آیه سوم آمده و همچنین سایر علامتهایى که ذکر شده ، چه در این سوره و چه در ... . ( برگرفته از ترجمه تفسیر المیزان ) 

سلام علیکم 

دیروزم مثل روز قبلش و بعدش یعنی امروز صبح بود ، شاید برای اینکه بعد فارغ التحصیل شدن از محضر علما و دانشمندان بوده باشه که خدمت نرسیدیم تا درس پس بدیم ، یعنی یادآوری دیگه چی ؟ 

چراکه در ریشه یابی علم و دانش رسیدیم به اصل فرمایش ایشان ، به یک دوتایی ، منتها وقتی عضوی از پنج عضو حسی ما رو دعوت به جهان خارج فرمودن شاید برای شما ، نه برای خودشان شاید مخفی بود این دو که آیا مثلا افتادن چشم به چیزی در جهان خارج شق دیگر هم داره ؟ 

مثل چی !؟ خب گفتیم که ، مثل آخرکار ایشان ! حکم و عدم الحکم مثلا مرحوم علامه در ریشه یابی علم و دانش ، البته اگر بقول استاد شهید مرتضی مطهری ، که قبلا بعرض رساندیم ، دیگرمراجع علمی مرجعشان این ریشه یابی نباشد ، وگر نه بار و بندیل دانش آموزی ، دانشجویی و طلبگی را در محضر ایشان می گستریم و مثل دیروز تعطیل بی تعطیل . 

خب سنگ مفت گنجیشکم مفت ! شما بفرمایید : وَأَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَحُقَّتْ(الانشقاق/2) ... . 

ولی تا مرجع ریشه یابی تلاش ایشان و پاورقیهای ارزشمند استاد شهید است ، ما برای ریشه یابی علم و دانش که لباس دانش آموزی ، دانشجویی و طلبگی آنرا به تن کرده ایم ، به آن مرجع مراجعه می کنیم ، که کردیم و فارق التحصیل شدیم و عرض شد . 

مگر اینکه بفرمایند خیر ! از کدام مرکز علمی ؟ مدرک ؟ ووو ، خب ما که بفرموده ی ایشان نرفتیم دنبالش که بفرمان ایشانم بازگردیم ! ایشان بعنوان مثال اسمی از چشم ما بردن و ما هم زانوی ادب زدیم در محضرشان ! 

وَإِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ(الانشقاق/3)وَأَلْقَتْ مَا فِیهَا وَتَخَلَّتْ(الانشقاق/4)  وَأَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَحُقَّتْ(الانشقاق/5) یا أَیهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ(الانشقاق/6) ... . 

خب زنگ تفریح رو دارن می زنن ، یه لقمه صبحونه بزنیم بریم سرکار بقول آقا علی علیه السلام ، یعنی بهترین تفریح

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الم   (الروم/1)غُلِبَتِ الرُّومُ(الروم/2) فِی أَدْنَى الْأَرْضِ ... . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :436
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310735
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ