سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

  ... هَلْ ثُوِّبَ الْکُفَّارُ مَا کَانُوا یفْعَلُونَ(المطففین/36) .

 

سلام علیکم  

شکر خدا امروز مثل دیروز اذان صبح خواب نمی مونیم ، همون خدایی که : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَی الْقَیومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ... ( قرآن عثمانی ، سوره ی 2 ، آیه ی 255 ) . 

البته همونطور که در این آیه اومده امروزم تا اذان صبح زنده باشیم و بیدار بمونیم ، باز شکر خدا دیروز نماز صبحمون قضا نشد .

 

خب داشتیم مرور میکردیم دوران تحصیل علم و دانشی که از آن فارغ شده بودیم و بحث کشید به داستان امیرالمومنین شدن حضرت عثمان که اکثریت شورای شش نفره خلیفه ی دوم به ایشان رای خود را دادن ، همونو که گفتیم  امام علی علیه السلام  یادآوری کرد !؟ 

چراکه ایشان قبول کرد که حرف حرف خدا ، رسول و خلفای پیشین باشه ، نه بقول امام علیه السلام حرف خودش هم ، که این فعلا بمونه ! بلکه حرف شورا هم !؟ که حرفشون چی بود ؟ همون که عرض شد ! 

حالا چراکشید ؟ ما با این کار داریم ، با کاری که در دوران تصیل کردیم !؟ چراکه کار علما و دانشمندان که روشن شده ، ما چه کردیم ؟ دانش آموز ، دانشجو و طلبه ی علم و دانش ایشان را عرض می کنیم ؟  

بعنوان مثال آیا ماهم حکم کردیم که : چشممان افتاد ؟ وقتی  : برای نخستین بار که چشممان افتاد به جهان خارج ؟ یا بازم بعنوان مثال وقتی یه سیاهی در آن دیدیم ؟ ووو ؟ یا بعد یادآوریش از حافظه یا بقول مرحوم علامه بایگانی ، ما هم حکم کرده باشیم که : این سیاهی همان سیاهی است که چشممان به آن افتاد ، دیدیم ووو ؟ 

حالا اونکه بحکم و فرمانش چشممان افتاد به جهان خارج بمونه که کدامیک از شورای شش نفره ی به قول علما و دانشمندان ذهن ماست ؟ که عبارت باشند از حس ، قلب ، حفظ ، ذکر ، فکر و عقل ما ، یا شورای مثلا حس ، ...  ؟ بقول علما و دانشمندان ، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ، خب الحمد لله که به اذان صبح به افق ما هم داریم نزدیک میشیم و بریم ...  

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یسْأَلُونَکَ ...

خب ، در این فاصله نخستین برف زمستونی رو هم ما دشت کردیم ، کی دشت کرد ؟ خب چشم ما ، بعدش ؟ خب بقول علما و دانشمندان حسش ، بعدش ؟ این پرسشی بود که ما هم داشتیم از ایشان ، هرچند مسئله ما قبل از کار حس چشم است برای علم و دانش آموزی ؟

 

وَالَّذِینَ آمَنُوا مِنْ بَعْدُ وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا مَعَکُمْ فَأُولَئِکَ مِنْکُمْ وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِی کِتَابِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِکُلِّ شَیءٍ عَلِیمٌ . 

 

خب این یعنی چی ؟ بارش برفو عرض می کنیم ؟ یعنی فیتیله ! کار تعطیله و خونه نشین شدیم ! تا ببینیم خدا چی می خواد ؟ توکلت علی الله 

البته همونطور که عرض کردیم : چه خواسته ؟  ولو ... 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :331
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310630
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ