سفارش تبلیغ
صبا ویژن

    بسم الله الرحمن الرحیم ، ... ، ان الانسان لربه لکنود ، ... .

سلام علیکم .

    یکی از عزیزان پرسشی را مطرح کرده اند و نشانی هم نداده اند که بروم خدمتشان . خصوصی خدمت ایشان عرض شد که برای یافتن پاسخ بنده فکر می کنم و از ایشان هم پرسیدم شما چطور ؟

    
    پرسش اینست که : ما آدمیم و انسان می شویم ؟ یا انسانیم و آدم می شویم ؟

    اینکه ما بنی آدمیم روشنست ، حتی حضرت عیسی علیه السلام ، در عین حال انسان هم هستیم ، البته وقتی که مثلا بقول مرحوم علامه : برای نخستین بار که چشم ما به چیزی افتاد و با آن انس گرفتیم .

    منتها شاید یادمان برود روح خدادای ما که مثلا این چشم را انداخت به آن چیز ، همان روحی که : ( دم ) یده از روح خودش . ناگفته نماند که روح مثلا چشم حس بیناییست ، همانطور که روح نازله به حواس بقول مرحوم علامه : تجرید کننده از حس است و روح اینهم ماقبلش در نزول و ما بعدش در قیام ، که همان بایگانیست که مرحوم علامه فرموده اند و بعبارت دیگر حافظه .

    بناراین ما بنی آدمی هستیم که با انس گرفتن با مثلا چشم اندازی انسان هم بما گفته می شود . مهم و مسئله اینست که یادمان نرود آن ( دم ) الهی ، ولو به ( قدر ) یا اندازه ی حسی که مثلا این چشم ما از آن جان گرفته و پس از انس با چیزی باز به همانجا می رود که از آنجا آمده .  

    باشد که در این ماه مبارک فقط مثلا چشم ما میهمان حسش نباشد ، هرچند دست از چشم انداز کشیدن چشم هم کار هرکس نیست چراکه اولین قدم برپایی از طریق چشم و رسیدن به بیناییست .

    فعلا خدا نگهدار .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :57
بازدید دیروز :754
کل بازدید : 1306222
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ