سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ریشه یابی دین   :

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : ساعت  7:59  به وقت تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران ، صبح  روز شنبه  23 آذر 1392

 

سلام علیکم 

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و جعلنا من اعوانه و انصاره 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

اجازه بفرمایین قبل از این بحثی که ان شاءالله از امروز صبح در خدمتتان خواهیم داشت یه سر بزنیم به بانک ! تا ببینیم یارانه ها واریز شده ؟ و بانکم رقیب یعنی حفیظ اونه ؟ یا بازم ... 

نظریه پردازی دین :

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : ساعت  8:42 ... .

 

یا أَیهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیکُمْ رَقِیبًا ای مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید! همان کسی که همه شما را از یک انسان آفرید؛ و ... ( زیرنویس فارسی برگرفته از ترجمه ی تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی ) 

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : ساعت  9:28 ... .

 

امروز سومین روز فیتیله رو داریم پشت سر می ذاریم ، ما شاءالله اینقد برف اومده که تکون دادن ماشین برای بردن وسایل کار به این راحتی ها نیس ، مگه با دست و پای پیاده ببریم .

خدا رحم کنه به کارگرای ساختمونی روز مزد این روزا ! که برن تو میدون وایستن و کار بیفته و شب برای خونه وادشون خرجی بیارن ! 

خدا کنه به شب هفت ، اربعین و سالگرد نکشه کارشون ان شاءالله ، نازل کننده ی برفو عرض می کنیم . 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا(الزلزلة/1) ... ، فَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیرًا یرَهُ(الزلزلة/7)

پس هر کس هموزن ذره‌ای کار خیر انجام دهد آن را می‌بیند!

    وَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یرَهُ(الزلزلة/8)

و هر کس هموزن ذره‌ای کار بد کرده آن را می‌بیند! (زیرنویس فارسی آیات برگرفته از جاییست ) . 

روز اول رادیو محلی ما گفت این برف تو ده سال گذشته سابقه نداشته ،پارسالو که راست می گفت ، که پس از اینکه شبانه از شهر و زادگاهمون در رفتیم اومدیم اینجا ، برف خوبی اومد و سردم بود ، ولی ما تو برفم کار می کردیم ، نه تو ساختمون و مثلا کف چینی ، بلکه بیرون و نماکاری . 

الانم تو رادیو محلی ما شهردار داره تلفنی حرف می زنه ، مردمو به مشارکت دعوت می کنن ، حالا کدوم مردم ؟ 

آیا طبق نظریه ی سیاه و سفید ، یا سفید و سیاه و یا خاکستری علما و دانشمندان ؟ حتی مسلمان و اونم شیعه ؟! 

 

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : ساعت  8  صبح       روز یکشنبه  24 آذر 1392 

 

  ... مع کل شیئ لابمقارنه و غیر کل شیئ لا بمزایله ... ( نهج البلاغه خطبه ی اول ) .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ ... مَعَکُمْ أَینَ مَا کُنْتُمْ ... . 

آیا امروز هم چهارمین روز فیتیله رو پیش رو خواهیم داشت ؟ یا آفتاب که در اومده ، مثل دیروز که آفتابی هم شد و ماشینو هم از تو برف در آوردیم ، دستکم یه سری به محل کار بزنیم و ببینیم میشه کار کرد ؟ 

مثل ساعت اولیه ی امروز که یه سر به بانک زدیم و دیدیم که یارانه ها واریز شده ، حالا مثل دستور کاری که اینجا داره ! و برابر اون واریزیهای ما رو دریافت می کنه ، آیا به بانک دستور داده شده که بازم ... ؟ یا دستور داده شده ! که برابر مثلا دانش بانکداری اسلامی و اونم شیعه کار کنه ؟ 

حالا ما چه بکنیم ؟ بمونه ! مگه اینکه کارفرمای ما هم بخواد مثل بانک ، کارش مثل بانکداری اسلامی و اونم شیعه باشه ! که ما ندونیم چیکار کنیم ! چرا ؟ 

خب برا اینکه یه کارفرما داریم و یک پیمانکار ، یا یک پیمانکار داریم و یک کارفرما ، یا بازم بقول علما و دانشمندان و حتی اسلامی و شیعه هم خاکستری ایندو را ! 

کی ؟ اینه مسئله ؟

 

همو که با کارفرما و پیمانکار ، یا پیمانکار و کارفرما و همچنین بازم بقول علما و دانشمندان و حتی مسلمان و شیعه هم خاکستری ایندو هست ، مگر اینکه ما بازم بیکاری را پیش رو داشته باشیم ، نه اینکه بقول شهردار در رادیو محلی ما مشارکت داشته باشیم ! البته بعد دعوت ایشان ! نه ما ! 

مگه اینکه ما با : "شهردار" م باشیم ! 

 

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : بعد نماز مغرب

 

بسم الله الرحمن الرحیم

    وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ(محمد/2)ذَلِکَ بِأَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا اتَّبَعُوا الْبَاطِلَ وَأَنَّ الَّذِینَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِنْ رَبِّهِمْ کَذَلِکَ یضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ(محمد/3) ... .

چه کردیم ؟

خب هوا آفتابی بود و رفتیم سرکار ، برف تخته های زیرپایی رو ریختیم ، که بشه روش ایستاد و کار کرد ، البته اگه ، همونطور که هواشناسی خبرداده ، از فردا یه جبهه نیاید و بازم فیتیله . 

بعدشم تا غروب که بیکار نبودیم ، مثلا همونطور که رفته ایم سراغ علما و دانشمندان و خصوصا مسلمان و علی الخصوص شیعه ، رفتیم سراغ مثلا :

سیاست فرهنگی ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی

فاطمه پیروزنژاد - اعظم ملکان فرد - شهره فلاحتی

سیاستگذاری فرهنگی شامل اصول، اهداف و راهبردهای کلی و عملیاتی شده‌ای است که به نوع عملکرد یک نهاد اجتماعی و گاه جامعه‌ای حاکم باشد. به این معنا که مجموعه‌ای نظام یافته از اهداف طولانی مدت را برای آنها تبیین و تعریف می‌نماید و این شامل ابزارهای وصول به آن اهداف نیز می‌باشد که در واقع نوعی توافق رسمی میان مسئولان و مدیران با برنامه‌هایشان به منظور تسهیل در تحقق و دسترسی به آن اهداف  . 

و یکی دوتا دیگه از تازه نوشته های پارسی بلاگ که برای مطالعه ی ما برگزیده شده بود . 

 

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : بعدنماز صبح به وقت محلی       روز دوشنبه  25 آذر 1392

 

نهج البلاغه خطبه ی اول : ... و کمال معرفت ... تصدیق ب ... .

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِالرَّحِیمِ المر ... (الرعد/1) ... . 

چه خبر ؟

هیچی ! سرتان سلامت ، ما هم مثل شما مشغول مطالعه ی آندو سیاستی هستیم که دیشب یادآورش شدیم در اینجا از آنجا  

شما چه خبر ؟ فارغ شدین ؟ یا هنوز مشغولید ؟ مثل ما 

 

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : بعدنماز ظهر

 

نهج البلاغه خطبه ی اول : ... وصف ... قرن ... قرن ... جهل ... .

بِسْمِ اللَّهِ ... ، الرَّحْمَنُ ، عَلَّمَ ... ،خَلَقَ ... ، ... بِحُسْبَانٍ ، ... یسْجُدَانِ ، ... فِی الْمِیزَانِ ، ... وَلَا تُخْسِرُوا الْمِیزَانَ ، ... ، فَبِأَی آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ؟ کُلُّ مَنْ عَلَیهَا فَانٍ ، ... .

چه خبر ؟

 

بازم هیچی ! چی بگیم ؟ مثلا ؟

مثلا منتظریم ؟ که وضع مناسبتر شه بریم سرکار ؟ و مثلا صورت وضعیت بدیم و پول بگیریم ؟ مثل وقتی که برف اومد صورت وضعیت شماره ی هشتو دادیم و الان داریم خرج می کنیم و بقول شاعر مزد آن گرفت که کار کرد ؟ 

یا مثلا از حماسه ی سیاسی بگیم ؟! که منتظریم اونی که اینجا کاشتیم سبز بشه ! مورد مطالعه رو عرض می کنیم .  

آیا انتظار می رود که بگیم از : سیاست فرهنگی ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی

یا از سیاست فرهنگی در ایران ... ؟ خب از کجا در ایران ... ؟

مثل چی ؟ مثل همان که در اینجا کاشته شد از ... 

یا در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ؟! 

راستی تا یادمون نرفته ! شما چه خبر ؟ 

 

ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : بعد از نماز عشا و قبل از نماز صبح سه شنبه 26 آذر 1392

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ (الإنسان)هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنْسَانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یکُنْ شَیئًا مَذْکُورًا ؟ إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ ... .

گفتیم که آیا از سیاست فرهنگی ایران بگوییم ؟ یا سیاست فرهنگی در ایران ؟

استاد شهید مرتضی مطهری در این زمینه یک حرفی دارن ، بفرموده ی ایشان اگر بعد سیاست گفته شود فرهنگی و همینطور گفته شود ایران ،  و بدینسان یک کلمه ، یک جمله و یک صفحه و حتی یک کتاب هم ادامه داشته باشد ، هنوز دارد از همان سیاست گفته می شود که در آغاز گفته شد .

ولی سیاست در ایران و بدینسان سیاست فرهنگی در ایران آنسان نیست .  

مسئله دیگر در مورد مطالعه ، در قبل و بعد انقلاب اسلامی است .

آیا قبل از انقلاب ؟ و بعد از انقلاب ؟ 

 

با عرض ادب و سلام مجدد و صبح بخیر ارسال‌کننده : خانواده ی خانه در : بعد از نماز صبح سه شنبه 26 آذر 1392

 

پیامبر خدا : به نام خدا

... ، اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَینَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْمًا(الطلاق/12)

خداوند همان کسی است که هفت آسمان را آفرید، و از زمین نیز همانند آنها را؛ فرمان او در میان آنها پیوسته فرود می‌آید تا بدانید خداوند بر هر چیز تواناست و اینکه علم او به همه چیز احاطه دارد!(پینوشت) 

پیش از مطالعه (پینوشت 2) گفتیم عرض ادب و سلام مجدد و صبح بخیری داشته باشیم خدمت شما بعد بریم بریم ببینیم چی برای مطالعه ی ما برگزیده پارسی بلاگ .

مدیر عزیز اینجا ، پارسی بلاگو عرض می کنیم ، در شبکه ی اجتماعی پارسی یار تحت امرشون حرف خوبی در این زمینه دارن ، البته بعنوان یکی از اعضای این شبکه ، در آنجا ، شبکه ی اجتماعی یاد شده را عرض می کنیم ، پیامی داده اند که در اون انظر الی طعامک اومده ، حالا تفسیر طعام بقول آقا امام باقرالعلوم علیه السلام سر جاش ، ک در طعامک یعنی چی ؟

یعنی مثل مطالعه ی سیاست فرهنگی در ایران قبل و بعد انقلاب در اینجا ، مثل در اونجا ، که یاد شد ، پینوشت 2 را عرض می کنیم ، به ابجد ب رو ، در اینجا . 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، لَمْ یکُنِ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَالْمُشْرِکِینَ مُنْفَکِّینَ حَتَّى تَأْتِیهُمُ الْبَینَةُ(البینة/1) ... .

 

کافران از اهل کتاب و مشرکان (می‌گفتند:) دست از آیین خود برنمی‌دارند تا دلیل روشنی برای آنها بیاید،(پینوشت3) 

 

پینوشت : زیر نویس فارسی آیه برگرفته شده است از : نرم افزار المبین 

پینوشت 2 : سیاست فرهنگی ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی 

پینوشت 3 : پینوشت 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :440
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310739
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ