سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ ، لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ، وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ، وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ، وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ، لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ .  

تر جمه :

بنام خداوند بخشاینده ی مهربان ، بگو ای گروه کافران ، نپرستم آنچه را پرستید ، ونه شما پرستندگانید آنچه را پرستم ، ونه منم پرستنده ی آنچه پرستش کردید ، ونه شما پرستندگانید آنچه را پرستم ، شما راست دینتان و مراست دینم .

سلام علیکم .

گفته شد فعلا حرف از اینجاست که همانطور که چشم بنده به نوشته ی شما می افتد چشم شما هم به مثلا این سیاهه بنده می افتد . مگر اینکه یکی از ما با یه ( نه ) کاسه کوزه ی ما را بهم بریزد یا با یک حرفی مثل آن حتی منکر این هم بشود که عرایضم برای چشم هم مثلا : معلوم نیست یا ( نه ) معلومست ، یعنی چشم هم برآن نمی افتد ، وکاری هم نداشته باشیم که چشم ما بر فرمایش ایشان افتاده ، حالا بماند که مرحوم علامه هم می فرماید : ... چشم ما بر ... افتاد ... .

و مقصود ما هم فقط چشم ما در مثلا کشور ایران و داشتن سواد خواندن و نوشتن فارسی نباشد ، بلکه از کشور مثلا ترکیه ، کویت ، استرالیا ، کانادا ، انگلستان ، آمریکا ، ایتالیا ، فرانسه و دیگر کشور ها هم یکی گذرش به اینجا افتاده باشد ، افتادن چشم او را هم مرحوم علامه هم می فرماید که : ... افتاد ... .

و علاوه بر این مقصود هم این نیست که وقتی مثلا گفته می شود : ( قل ) ، برای فقط چشم عرب گفته شده باشد و یا اگر مثلا بنده بقول باز آقای محمد کاظم معزی گفته باشم : ( بگو ) برای چشم عجمی گفته باشم ، بلکه برای چشم به اصطلاح حکمای اسلامی و غربی هم که تاکنون منتظر آن بودیم که شراره ها و شکوفه ها ی عزیز برایمان از افتادن چشم ایشان به چیزی هم برایمان بگویند نیز می باشد .

یعنی شامل نه تنها چشم اهل حس حکمای نامبرده هم می شود بلکه چشم اهل مثلا دلشان را هم پوشش می دهد ، حالا چه بعنوان مثلا عارف و چه حکیم و دیگر عناوینی که در داستان متفکران اسلامی بنقل از استاد شهید مرتضی مطهری از آنان نام برده شد .

پس منطق بحث نطق نعمت چشم ماست و فعلا هم در : ( ... افتاد ... .) نش به چیزی تا به برپایی آنهم انشاءالله تعالی با همفکری ، ببخشید همچشمی برسیم .

چراکه هنوز حرف دارد این افتادن چشم ما مثلا . چراکه مثلا قصه گوی عزیز فرموده بودند : چه فرقی می کند ؟ یعنی چه فرقی می کند که مثلا چشم رسول بینایی باشد یا ... ؟ حالا بماند طبق آخرین منطق قرن 21 هم فرقی نکند که مثلا : آیا ( مبهم ) یا همان : ( صفر ) قرن سابقش باشد ؟ چراکه فعلا موضوع این نیست ، مگر اینکه گفته شود که منطق بحث مثلا منطق صفریک یا لاحقش می باشد .

پس فعلا خدا نگهدار .  

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :740
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1306151
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ