سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

سلام علیکم ، روز جمعه ی بچه های عزیز و گلم مبارک

لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/1)

ما قبلا بحث ، گفتگو ووو تحت عنوان علم و دانش دین داشتیم ، حتی علم و دانش دین دوی اونو در اینجا ، در اینجا که میگم در واقع در خونه ، که طبق معمول اشاراتی از آن در اینجا ثبت و ظبط میشه .

وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2)

امروزم می خوایم اشاره ای  به  محل ان داشته باشیم ، با این تفاوت که با باحث ، گوینده ووو بیشتر کار داریم ، یعنی خودم و شما ، چه در اینجا و چه در خانه و چه در محل بحث و گفتگویی که هریک از ما با خودمون داریم در مثل خانه ، اینجا و هرجای دیگر در پی آن ، که در آنجا وارد بحث و گفتگویی می شویم .

وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ(البلد/3)

بعنوان مثال مانند همان که در نوشته ی قبلی با بقولی جانشین حی و حاضر استاد شهید مرتضی مطهری داشتیم ، که در جایی مثل اینجا ، یعنی در رادیو معارف جمهوری اسلامی ایران همین مطلبی رو که امروز می خواهیم به آن اشاره ای داشته باشیم به نقل از آقا امام ششم علیه السلام فرمودن که : بندگی لازمه برای علم ودانش ... .

خب ، امروز که سر کار نرفتیم و در خانه ماندم و فرصتی دست داد که سراین بحثوباز کنم ، روز تولد آقا امام حسن عسگری علیه السلامه ، ضمن عرض تبریک بمناسبت روز تولد آخرین جانشین آخرین پیامبر صل الله علیه و اله و سلم در این دنیا ، که پدر آخرین امام جانشین ایشانست ، چراکه جانشین امامان قبلی از این دنیا رفته اند و فقط ایشان هستن که فرزندشان حی حاضرن در این دنیا ، حالا کجا ؟ و بلادی ؟ بستگی به برداشت ما از جانشین : " وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2)” دارد .

 

حالا برداشت علمی و اونم از سر بندگی بقول جانشین حی و حاضر استاد شهید مرتضی مطهری ؟ بماند ، که اگر امروز بازم فرصت دست داد خواهم گفت انشاءالله ، وگرنه در فرصتی دیگر ان شاءالله براتون میگم ، البته در اینجا و در خانه ، براهمون جا که گفتم ، مثل هذا ، فعلا مادر بشقاب شیرینی رو به مناسبت امروزو با چایی آورد و جای شما خالی مشغول بشم ، بسم الله 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :66
بازدید دیروز :245
کل بازدید : 1314389
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ