سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک زندگی :

سلام علیکم ، صبح بخیر

بسم الله الرحمن الرحیم

بحث امروزمونم در ادامه بحث دیروزه ، یعنی دوازدهم فروردین 1392 ، که روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد در فرهنگ زبان ما ، البته در فرهنگ زبان من و مادرتون و خواهر و برادر بزرگترتون ، که سبک زندگی شاهنشاهی رو با این نامگذاری بدر کردیم ، مثل سیزده بدر ، مثل امروز . 

حم ، عسق ، ...  

چرا ؟ برا اینکه شما دوتا در جمهوری اسلامی بدنیا اومدین ، در فضای اون ، و در فضای شاهنشاهی تنفس نکردین مثل من و ... 

خب ربطش به بحث دیروزمونم روشن شد ، اگه زندگیو نفس کشیدنم باشه . 

سبک تنفس : 

پیش فرضها : نه آری  

سیزده بدر : 

اینجا مثلا گفته شده به " طبیعت " و برای همین امروز " روز طبیعت " نامگذاری شده ، حالا طبیعت یعنی کجا ؟ آیا همون "بیرون از خونه " که گفتیم ؟ خب کجا ؟ آیا به خونه ی دیگه ؟ بعبارت دیگه آیا به فضای دیگه ؟ فضایی برای زندگی ؟ برای تنفس و نفس کشیدن ؟ 

کَذَلِکَ یوحِی إِلَیکَ وَإِلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکَ (شوری/3)… 

خب بله ! چراکه سیزده بدری گه گفته میشه فقط به معنی روزی مثل امروز ، یعنی سیزدهم فرودرین و همون در اومدن از خونه که نیست ، معنای بدر کردن در این روز را هم در فرهنگ زبان ما داره ، حتی بدر کردن فضای شاهنشاهی ، روز های بد ووو . 

لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ... (شوری/4) ...

حتی می تواند بعنوان یک مکتب و آیین آسمانی هم زمینه داشته باشد ! 

تَکَادُ السَّمَاوَاتُ یتَفَطَّرْنَ مِنْ فَوْقِهِنَّ وَالْمَلَائِکَةُ یسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَیسْتَغْفِرُونَ لِمَنْ فِی الْأَرْضِ أَلَا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ(شوری/5)... 

خب تا کجا ؟ عرض می کنم ، منتها برا اینکه بازم طولانی نشه ، نقدا تا اونجا که از خونه به اونجا بدر بشه !

...لَیسَ کَمِثْلِهِ شَیءٌ... (شوری/11) ... 

کمثل خونه ، البته همونطور که در آغاز مباحث امسال گفتم با این پیش فرض که خونه باشه ، فاقد حافظه نباشه و تازه هم صفرکیلومترم نباشه .

و گرنه مانند مثل چی ؟! اونم وقتی در سیزده بدر خونه بدر بشه ! و بیرون (ش) بشه فضای تنفس و نفس کشیدن و زندگی که سبکش موضوع بحث ماست ! پس کمثله ، حالا بدر شده اون ؟ یا بیرون از اون ؟ ولی مثلا بد ، منفی ووو ، که بهش مثل خوب ، مثبت ووو فضا بده من ، تو ،اون و ما بعنوان خانواده ی خونه ، حالا پنجاه پنجاه فضا ، فضای زندگی ، تنفس و نفس کشیدن ، مثل حساب کتاب دورقمی عصر حاضر ، یا یکدهم ، یکصدم ووو حساب کتاب قدیم و کذلک ... 

خب ، تا طولانی تر نشده بریم سر اصل مطلب که سبک تنفس و نفس کشیدنه ، سبک زندگی رو عرض می کنم ، که دیروز از فضاش گفتیم ، پس موضوع بحث این شد که ما مثلا بعنوان خانوده ی خانه ، البته با پیش فرض اینکه ما باشم ، فاقد سبک نباشیم و تازه صفرکیلومترم نباشه بقول مثلا سبک زندگی ریاضی ، ریاضیات جدید ریاضیات قدیم که یکش نه (9) رقمیست ، نه (9) صفرش که ده (10) ه ، و نوآوری ریاضیات جدید "صفریک" "یک صفر" قدیمشه ، وگرنه کمثله ، و بشرح ایضا منفی و مثبت جدید مثبت و منفی قدیم ، و "نه آری" "آری نه" و کذلک یک حرف و دوحرف گذاشته شده بر زبان بقول شاعری که در نوشته ی دیروز نامبرده شد .

منجمله جمهوری که شما یادتون نمیاد ، ولی من که در فرهنگ خود نداشتمش ، حتی بومی شده اش :"مردم سالاری" رو ، و بعد برای مثلا دمکراسی معادل سازی شد .

البته گفتیم که بحث فضای مثلا جمهوری ، دمکراسی ووو ، و معادل سازیهایشان راهم دیروز داشتیم ، می ماند بحث سبک زندگی در این فضاسازیها ، اونم با سیزده بدری با بدر کردن سبک زندگی ما بعنوان یه خانواده ، خانواده ی خانه . 

بعنوان مثال همانطور که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری آمده ، هم چنین در نامگذاری امسال ، البته اگر ما بعنوان مثلا یکی از آحاد ... مخاطب تبریک سال نو ایشان باشیم ، هریک از ما ، نه جمع ، گروه اجتماعی ما ، همچنین برای "عزم ملی" در نامگذاری امسال . 

ساعت 6 بعد از ظهر :

خب بریم بیرون ، که سیزده بدرم رفته باشیم .

ساعت 7.5 بعد ازظهر : 

که رفتیم بستنی هم خوردیم که یه چیزیم خورده باشیم ، و الحمدلله برگشتیم به خانه ، فضای خانه و سبک زندگی خودمون ، سبک تنفس در بیرون از خونه هم همین سبک نفس کشیدن و دم و بازدمی بود که از اول داریم ، از بدو تولد که به این دنیا اومدیم ، همون دم عیسوی که از اول داشتیم . 

مثل صحف ابراهیمی و موسوی بینایی و شنوایی و ... ، در گوش دادن به مثلا پیام مقام معظم رهبری ، هم برای تبریک سال نو و نامگذاریش و هم در روز اول عید امسال تو مشد . 

ایام شهادت خانم حضرت فاطمه سلام الله علیها رو هم دوباره تسلیت میگم . 

خب بریم آماده شیم برا نماز مغرب که به افق ما چیزی به اون نمونده ، تا مادر ... 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :278
بازدید دیروز :457
کل بازدید : 1312632
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ