سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 ... خانوار :

سلام علیکم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ...قَالَ رَبِّ احْکُمْ بِالْحَقِّ وَرَبُّنَا الرَّحْمَنُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ . 

ضمن شب بخیر بهتون اول بگم که اینو می خواستم فردا بنویسم که آخرین روز مهلت پاسخگویی شما به پرسشی است که در نوشته ی قبلی امروز صبح پرسیدم .

بقول درسهایی از قرآن آقای قرائتی ، میشه به نیت روز معلمم نیز خونده بشه ، روز شهادت آقای مطهری ، چراکه در یاداشتهایی از ایشون دیده ام که از خانمی نامبرده اند با تعبیر "زن زابلی" که مثلا در اتوبان تهران قم سهم داره ، در حالیکه شاید قم و شهری به این نامم بگوشش نخورده باشه ، چه رسه به اتوبان و ساخت و سازش و ...

حالا چرا یادداشت گفتم ؟ برای اینکه یادداشتهایی از ایشون تحت عنوان "اقتصاداسلامی" چاپ و منتشر شده بود و بعد هم از بازار جمع شده بود ، ولی یه نسخه اش را یکی از اعضای انجمن اسلامی مسجد امام سجاد علیه السلام اسماعیل آباد قم برام آورده بود ، در اون کتاب دیدم ، همزمانم با انتخابات مجلس بود و در انجمن اختلاف بود در تبلیغ از نامزادا ، و خلاصه کار کشید به احضارم در مجمعی و در اونجا بود که داستان جمع آوری کتاب یادشده رو ، اونم بدستور رهبر انقلاب ! که یکی از نامزادای نمایندگی مجلس در مقابل پرسشم گفت ، که رفته بودن نزد رهبر که جلوی کتابو بگیرن ! 

خب فرادا که می خوایم بریم ته مونده ی بندکشی کارو تموم کنیم و بعدشم بریم دنبال کار دیگه که خدا قسمت بکنه ، امشبم که نمیشه تا دیروقت بیدار موند و نوشت و تازه بشه هم شاید باز طولانی بشه و از حوصله خارج . 

خب بریم سر اصل مطلب و اینکه چه بکنیم ؟ چراکه امر دایر براین شده که اگه ثبت نام نکنیم ، اینو هم بحساب کار ، تلاش و کوشش می ذارن ، اگرم ثبت نام بکنیم هم ، این که دیگه نیاز به گفتن نداره که کاره . 

از چی بترسیم ؟ از عدم ؟ یا امکان عدم ؟ خواص ؟ 

حالا با مزایای عدم کار ! کاری نداریم ، ولی آیا از پیامدهای ثبت نامم بترسیم ؟ 

از چی بترسیم ؟ از عدم ؟ یا امکان عدم ؟ خواص ؟ از وجود سرپرست خانوار وجود و عدم ؟ وجود که ترس نداره ! وجود سرپرست خانوار عدم وجود و عدمم که وجود داره ! پس ترس از چی ؟ چی بیرون ؟ سرپرست بیرون ؟ سرپرست خانوار بیرون ؟

کدوم بیرون ؟ بیرون از خانه ی ما ایران ؟ یا بیرون از دنیا ؟! 

منکه جز خانوار این دنیا در این دنیا ! نمی بینم ! حالا سرپرستم داره این خانوار ؟ بمونه ، ولی کدوم سرپرست خانواری در بیرون پیش سرپرست خانوار بیرونش مرگ نداره ؟! کی مرگ نداره جز خدا ؟ 

سرپرست ... : 

اصلا بجز خدا سرپرستی داریم که نگا به بیرون نداشته باشه ؟ که منم بی نیاز از بیرون باشم ؟ در حالیکه چشم دارم ! حالا دیگر گواهان بر این نیاز مثل گوش و دیگر اعضای حسی بمونه !

نیازمندی که برای ما عیب نیست ! بی نیازی عیبه برای بشر ! بشری مثل من ، ما . 

حتی کجاش بقول یکی از نامزدهای ریاست جمهوری همین دوره با :"کرامت انسان" منافات داره ؟ اعلام نیاز ؟

آنهم نه تنها به بیرون ، بلکه درون هم ، و اولشم دورن !

کدامیک از بینیازان مرحله اولم بی نیاز از درون بوده اند و هستند ؟! آیا درآمدشان از بیرون بوده ؟ بیرون از خانه ی ما ایران ؟!

اینا بمونه ! حرف من سرپرسته ! سرپرست خانوار ! 

بجز خدا هر سرپرستی مثل من ، شما و دیگری ، معنایی مثل حافظه داره ! که گفتیم دو طرف داره ، یک رو به بیرونه و برای درآمدی مسموع ، و طرف دیگرش هضم و مطبوع سازی آن ، حتی انبیاء هم بی نیاز از مسموع نیستند ، چه رسد به من ، ما . 

پس چه عیبی داره که پرسیدم : بریم ؟ و با نگا به بیرونم : بیایم ؟

بقول معروف : نپرسیدن عیبه ! البته اگر نپرسیدن یه کار باشه ! تلاشی و جهادی باشه ! مثل حتی ثبت نام نکرده ها در مرحله اولم ، چه رسه به این مرحله که اگر ثبت نام نکنیمم به  "معنا" ثبت نامه ! ثبت نام در بی نیازی از یارانه ! بحساب میاد ! با حساب کتاب بیرون ! حساب کتاب دو رقمی بیرون ! حساب کتاب سرپرست این حساب کتاب ! اونم نه بقول منسوب به ما عوام ! بلکه خواص سرپرستی خانوار ( آندو) ! مثل همین ثبت نامی که از ما می خوان ( بکنیم یا نکنیم ) . 

راس میگه بیرون ! بیایم از همه ثبت نام بشه ! از همه ی همون "آحاد" یا اگه راس میگن "سرپرست خانوار" تا سیه رو شود آنکه در او غش باشه ! تا ببینیم کی به یارانه نیاز داره !؟ و نیازمندان راس راسی کیا هستن ؟ سرپرستای خانوار ؟ ... خانوار ؟


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :86
بازدید دیروز :445
کل بازدید : 1308711
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ