سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم.

بسم الله الرحمن الرحیم ، و الشمس و ضحیها ، و القمر اذا تلیها ، ... .

دیدیم که یزید بعنوان امیرالمونین ازامام حسین علیه السلام بیعت می خواست ، هر چند بهرعنوانی جزاین هم بیعت می خواست باز هم مثل حسینی با مثل یزیدی بیعت که نمی کرد بلکه اگر هم قرار بود یکی با یکی دیگر بیعت کند این یکی حسین بن علی نبود که با یزید بن معاویه بیعت کند .

بعبارت دیگر که به بحث ما هم در اینجا مربوط می شود وقتی : برای نخستین بار چشم ما بر ... مثلا یک سیاهی افتاد... بعنوان مثال ، این چشم ما نیست که همگام به آن سیاهی گام بعدی را بردارد.

آری ، اگرچشم ما به مثلا امام حسین علیه السلام بیفتد ، که انشاءالله در بحث از اندیشه در قرآن به آن خواهیم رسید قضیه فرق می کند ، ولی تا اینجا حرف این بود که : برای نخستین بار که چشم ما بر (چیزی) افتاد و... .

یعنی همانطور که ما به چیزی فکر می کنیم ، چرا که : ( ما ) فکر می کنیم و : انه فکر ، همانطور هم چشم ما به چیزی می افتد.

خب برای عزیزانی که تا کنون پیگیر بحث بوده اند روشن شد که فعلا بحث این نیست که مثلا بقول استاد گرامی شراره ها و شکوفه ها ی عزیز چشم ما می افتد به فرمایشی که حکیم : ( اسلامی ) می فرماید ویا حتی : (غربی ) آنهم ، و یا همانطور که به نقل از استاد شهید مرتضی مطهری گفته شد ، که متفکران : ( اسلامی ) را برشمردند ، که بقدرتشنگی بتوان چشید .

بلکه بحث از این بود که مثلا مرحوم علامه فرموده اند : برای نخستین بارکه چشم ما بر... مثلا یک سیاهی افتاد ... .

وحالا همانطورکه در نوشته ی قبلی بعرض رسید آیا چشم ما بسوی ما باز می گردد؟

خب کدام ما ؟ و در این صورت هم آیا مای فاقد حس؟ ووو ؟ که بازهم بعنوان مثال گفته شد که مثلا استاد شهید مرتضی مطهری فرموده اند ؟

دقت بفرمایدد این فرق دارد با مای ( فاقد حس ) ی که شراره ها و شکوفه ها ی عزیز یادآورش شده بودند که ( فاقد علم ) هم هست  و استاد شهید مرتضی مطهری می فرمایند این گفته منسوب به ارسطوست ، و همینطور ادراکاتی پیش از حس هم که در این زمینه حکمای به اصطلاح غربی گفته اند و بشرح ایضا حکمای به اصطلاح اسلامی هم گفته باشند .

چراکه حرف در افتادن چشم ما به چیزی است ، و در فرمایش مرحوم علامه نه تنها کار چشم ما یعنی افتادنش بلکه چشم ماهم منسوب به ( ما ) است و نه حتی به تعبیر مثلا ایشان مطلق افتادن ، چشم و حتی ما هم .

بنابراین پرسش از حرکت دوم چشم ماست ، چراکه در پایان نامه ی حرکت اول گفتیم که افتادنش ازماست وقتی که حرف ازافتادنش به مثلا یک سیاهی باشد ، وحالا حرف از حرکت بعدی چشم ماست .

پیش از خدا حافظی راستی شنیده ایم که امام حسین علیه السلام خون گلوی حضرت علی اصغر علیه السلام را در کف گرفته و به بالا می پاشید ؟ وهمینطور که پیامبر اعظم صل الله علیه واله وسلم ظرفی از خون گلوی امام حسین علیه السلام را به بالا برد ؟
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :216
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1305036
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ