سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سخن یکی از عزیزان :

      عکاس     (دوشنبه 31/2/1386 - 6:5 ص )

سلام خدمت شما برادرگرامی

خوب در مورد گفتاری که دارید کاملا قبول دارم که فکر و عقل و اندیشه ایی که میفرمایید با هم فرق میکنند حالا چه فرقی اون موضوع بحثتونه .

اما از شما برادر عزیز  انتظار یک بام ودو هوا را نداریم چطور اینجا این همه یکی نیستن و چند تا هستند ولی در موضوعات دیگر شما همه چیز را یکی میکنید وجداگانه بحث نمیکنید ؟

از این مطلب چه نتیجه ایی میشود گرفت  ؟

به هر حال قرار نیست باهم بگو مگو ها را بیخودی ادامه بدیم منظور شما کاملا در مورد سر منشا هستی مورد قبول همه است البته بحث کاملا جداگانه ایی رو میطلبد اما برادر بزرگوار من خیلی راحت میشود هر موضوعی را جدا گانه بحث کرد و با هم قاطی نکرد وبحث را هم به خوبی وخوشی تمام کرد  غیر از اینست .

دلیل اینکه اومدم اینجا با هم صحبت کنیم اول اینکه ادامه بحثتونو بخونم ببینم به کجا رسانده اید دوم اینکه اگه حرفی هم داریم بعنوان یه مهمون بیایم خونتون یعنی همینجا با هم بزنیم یا شما مارو قانع کنید یا ما شما رو به هر حال آرزوی موفقیتتان در کار های خوبتان را از خدا وند متعال خواستارم

یا حق

akass9431.persianblog.com

و علیکم السلام و عرض شود که یک بام دو هوایی که عکاس عزیز وگرامی می فرمایند از این جاست که ایشان دیده اند در بحث تحدی که در این چیه وبلاگ وزین شبنم سهر گاهی بود ، یا هست ، بنده بحساب ایشان شش میلیارد آدم روی زمین را یک شش میلیارد می بینم و نه حتی دو آدم بحساب ایشان ، چه رسد به شش میلیاردش .

ولی اینجا گویا بقول ایشان نه .

در حالیکه همانطور که آدم روی زمین یکیست و آنهم صاحب امروز ، که همین جا خدمت شما عزیزان تبریک عرض می کنم ، و الباقی مثل ایشان آدمی هستند و بقدر ی خود هم صاحب امروز  ، یعنی از آدم و یومش  بهره ای به اندازه ی خود برده ایم ، در اینجا هم حرف ما این نیست که ما بحساب ایشان عضو ، حس ، قلب ، حافظه ، ذکر ، فکر و عقلی داریم ، بلکه قضیه مثل فاتحه الکتاب است .

یعنی همانطور که هر یک از آیات سبعا من المثانی آیه ایست ، تازه هریک  هم یک دوتاییست ، یکی انا لله و یکی هم الیه راجعون ،  فکر یا اندیشه هم درک یا دریافتی است .

پس عرض بنده این نبوده و که بحساب ایشان ما هفت درک یا دریافت داریم ، بلکه حرف این بوده و هست که مثل عضو ، حس ووو ، فگر یا اندیشه هم داریم .

البته برایم شنیدنی خواهد بود که برادمان عکاس گرامی هم سر منشاء ادراک را برایمان بیان بفرمایند که اول ما خلق الله عقل یا خردست ؟ یا امامشان بقول بعضی حس ؟ قلب ؟ ووو ، و حتی فکر یا اندیشه هم ؟

چراکه فرموده اند :

... منظور شما کاملا در مورد سر منشا هستی مورد قبول همه است ... .

چراکه می بینیم در سرمنشاء ادراک وحدت و انسجامی که ایشان می فرمایند بچشم نمی خورد ، مثلا آیا شنیده اند این حرف منسوب به ارسطو را که فاقد حس فاقد علم هم هست ؟ و بهمین معنی هم مرحوم علامه هم فرموده اند :

برای نخستین بار که چشم ما براندام جهان خارج افتاد و مثلا یک سیاهی دیدیم ... .

اصلا جناب عکاس گرامی هم این را فقط بفرمایند که آیا ما دوتا جهان داریم ؟ و یکی از این دو همان جهان خارجی است که مرحوم علامه فرموده اند ؟ و دیگری جهانی که مثلا دانشمند علوم تجربی می گوید ؟ یا مثلا عرفا ؟ ووو ؟

حالا بماند آن که این جهان را هم پرتوی از جهان خارج می گوید ، پرتوی از ماده ی تاریکی که نیاز به پرتو مثلا چشمی دارد که دیدنی شود .

اما اینکه فرموده اند :

دلیل اینکه اومدم اینجا با هم صحبت کنیم اول اینکه ادامه بحثتونو بخونم ببینم به کجا رسانده اید دوم اینکه اگه حرفی هم داریم بعنوان یه مهمون بیایم خونتون یعنی همینجا با هم بزنیم یا شما مارو قانع کنید یا ما شما رو ... .

اول اینکه مهمان حبیب خداست و قدمتان روی تخم چشم ما ، در ثانی در همان بحث ، بحث تحدی را عرض می کنم ، عرض کردم خدمت برادر گرامیم که خیلی خوشحالم که وحدت و انسجامی داریم ، مثل همین سر منشاء هستی که فرموده اید ، پس درخدمتم که تحت آن از هرچه بفرمایید حرف بزنیم ، از هر هستی را عرض می کنم ، مثل همان آدمی که عرض شد و یا درکی مثل مثلا فکر یا اندیشه که موضوع بحث در اینجاست .

اصلا بقول معروف کور از خدا چی میخواد ؟ جز همفکری ؟ که سر در اینجا هک شده ؟

پس منتظر قلم رنجه ی شما هم هستم و برای شما هم آرزوی موفقییت دارم ، والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :594
کل بازدید : 1310326
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ