سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ساختار ادراک (2) :

... ، أَرَأَیتَ الَّذِی ؟ ... .

سلام علیکم ، صبح اول هفتتون بخیر

هرچند اونجا علی القاعده آخر هفته هس ، علی ای حال گفتم سر صبحی قبل اینکه بریم سر کار ، البته اگه پول کرایه ماشینو داشته باشیم ، وگرنه مجبور میشیم پیاده هم شده بریم ، البته یه پیامکی زدم به صابکار که ماشین لازمه برا فروختن بالابری که تو کار قبلی خریدیم نزدیک 300 هزار تومن ، گفتم حال و احوالتونو جویا شم ، البته همونطور که قرار شد به خورد و خوراکتون و رفت و اومدتون کاری ندارم ، خودتون می دونین .

اینجا هم همونطوره ! مثلا :"ویتامین ث" ی تلویزیونم ، همین الان گفت که مثلا انجمن اسلامی در اینجا کاری به این چیزا نداره و بچه ها ، البته نه بچه ی بچه ، جوون دبیرستانیم از :"جیب" خودش مایه می ذاره .

لابد اونجا هم مثلا اتحادیش همینطوره دیگه ؟ امیدوارم جیبتون خالی نباشه برا مطلب :"اصل" ی .

که من هنوزم میگم اصل درک و دریافت خودتونه و برا همین این بحثو مطرح کردم ، خرج و مخارجشم بقول رییس جمهور قبلی جمهوری اسلامی ایران :"تو جیب" تون هس ! وگرنه مگه میشه از شما پرسید : أَرَأَیتَ ؟ 

حالا کاری نداریم به اینکه رییس جمهور فعلیشم کما فی سابق این ماهم می خواد تا آخر دهه ی فجر تو جیب خودش نیگر داره ، و کما فی السابق برا اینم نباشه که سر برج سر جیبش شلوغه و اول دهم و بدش یازده ، دوازده و بیست و دوم بشه ، چراکه راستشو میگه و میگه ندارم ! و از اینجا اونجا جورش می کنم ، مثل قبلی ! و اینو من بهتر از شما درک و دریافت می کنم .

مثلا همین سر صبحی که پیامک و تک زنگ زدم به صابکار ، برا اینکه همین یه خورده اعتبارم که دارم ته نکشه ، زنگ زد و گفت ...  

بعد از نماز مغرب ، ساعت 23

صبح ، صبح که نه ، پیش از ظهر داشتم براتون می گفتم که گفت ... ، که پسر صابکار با پرایدشون اومد در خونه و رفتیم سر کار .

خب ، برا چی اینارو میگم ؟ خب برا اینکه مثل من شما درک و دریافت دارین ، و گرنه نه تنها من بلکه خدا هم بنویسه :

بِسْمِ اللَّهِ ... .

 چه فرقی داره ؟ یا بدون اون و مقدمه بقولی بنویسه :

الم ، ذَلِکَ الْکِتَابُ ... .

بازم چه فرقی داره برا اون که بقول مثلا استاد شهید مرتضی مطهری در پاورقیهای اصول فلسفه و روش رئالیسم مرحوم علامه محمد حسین طباطبایی : ساختمون ادراکی ، ذهنی ووو نداده باشه بهش ؟ و مثلا بعد افتادن چشش به اون نوشته حافظه ، ذهن و دستگاه ادراکی شکل بگیره ؟! اونم شکل :

... ، أَرَأَیتَ الَّذِی یکَذِّبُ ؟ ... .

اونم بحسب دستور نویسنده !؟ که :

... ، اقْرَأْ ... .

برا اینکه به باسواد و مثلا دبستان ، دبیرستان ووو ، یا به مکتب و حوزه رفته که دستورو ننوشته که ! که بگه خوندن بلد نیستم ، هرچند خوندشم با چشم مقصود نویسنده باشه ، همینقدم خوانندش درک و دریافتی داره که بهش دستور داده شده :

... ، اقْرَأْ ... .

وگرنه مثل این می مونه که من براتون که فرض کردیم اونور آبید دارم می نویسم که :

گفت پسرشو میفرسته که ببرمون سرکار و بعد خودشم میاد ، با مزدا3 ش ، و پولم میاره ، که خدا خیرش بده اومد و دویست تومنم داد ، و گفت دعا کنیم که یه واحدشم که شده بفروش برسه و ... ، که نیازی به گفتنم نداشت و من می دونم که اگه داشت همونو که میگفت می کرد .

این برا اینکه درک و دریافت دارین ! گفتم که نگران خورد و خوراک ما هم نباشین ، و این تو نه تنها : "منابع اصیل" ما اومده ، بلکه برا اونی که درک و دریافت داره اومده ، وگرنه چه فرقی داره که مثلا من براتون بنویسم یا ننویسم ؟  

چه با :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ... .

و چه بدونش ، چه با سلام و چه بی سلام .

چراکه برا کی ؟ 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :373
بازدید دیروز :445
کل بازدید : 1308998
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ