سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پیدایش کثرت در معرفت یا شناخت (2) :

    در بحث یا کاوشمان که موضوعش تعریف اندیشه است ، رسیدیم به موضوع پیدایش کثرت در معرفت یا شناختی که داریم ، یعنی اول اینکه ما یک معرفت یا شناختی داریم و رقم دیگری که عدم آن باشد هم نداریم چه رسد به اینکه بقول منطق جدید ، منطق ریاضی یا این چیه رایانه ای بومی شده !؟ را عرض می کنم و همچنین نسل جدیدش منطق فازی را هم عرض می کنم .

    که بازهم دوربین عکاس عزیز با دقت رویش این چیه زوم کرده که ضمن عرض تبریک متقابل خدمت ایشان ، میلاد آقا امام حسن علیه السلام را عرض می کنم ، حسن توجه ایشان هم جای قدردانی دارد که صاد گرامی رویش این چیه زوم کرده اند .

    پس کاری با منطق جدید و جدیدترش نداریم که بنا را براین بگذاریم که معرفت یا شناختی نداریم جز همین نداریم !؟ که از نطقشان پیداست ، نطق صفر یک را عرض می کنم .

    می ماند نطق یا حرف منطق قدیمش که مثلا بقول مرحوم علامه : پس از نخستین معرفت یا شناخت برویم سراغ معرفت یا شناخت جدیدی ، حالا چه اول بقول ایشان سیاهی و جدیدش سفیدی باشد و چه اول سفیدی و جدیدش سیاهی .

    خب این را برای این هم عرض کردم که شاید شما هم مثل بنده عبوری داشته باشید از معبری مثل تعبیر مثلا انواع تفکر ، آخه در این چیه وبگذار دیدم که یکی از عزیزان با جستجوی این تعبیر در این چیه گوگل قدم رنجه به این چیه وبلاگ بنده هم داشته اند .

    خب انواع تفکر مثلا سیاسی ووو هم که رایج است ، خصوصا بعد انقلاب که گوش ما به آن افتاده .

    خب بریم سر اصل بحث که بقول مرحوم علامه می شود : برای نخستین بار چشم ما افتاد به اندیشه ، حالا چه چشم عقل ما افتاده باشد به آن و چه بقول ایشان چشم بینایی ما که باز هم بقول ایشان پس از تجرید از حس ( بینایی ) به بایگانی سپرده شد و ... .

    و بعد هم که روشنه ، فقد فرقش همانست که به نقل از استاد شهید عرض شد که برای مقایسه نیازی نباشد که حداکثر دو معرفت یا شناخت پیدا کنیم و نخستین معرفت یا شناختمان را هم بشود با خودش مقایسه کرد ، که عرض شد فعلا بحث ما مقایسه نیست که نخستین معرفت یا شناختمان مثلا بقول ولید : مثلا سحر باشد ، که بعدش حرف خدا باشد که بقول او حرف جدیدیست با آن مقایسه کنیم !؟ یا بسنجیم که : فقتل کیف قدر ؟

   خب این را عرض کنم و بعد بریم دنبال ادامه ی مطلب ، هرچند عزیزان می دانند و نیاز هم به یادآوری از بایگانی بقول مرحوم علامه هم نیست که هر چند جدیدا می خواهند بگویند !؟ حداکثر دورقمی حساب کتاب می کنند ، ولی چنین نیست که نسل اولش حداکثر ده رقمی محاسبه میکرد ، چراکه ادعای حداکثرپنج رقمیش را بنده هم دیده ام .

    خب بگذریم ، چراکه عرض شد بحث ما فعلا محاسبه هم نیست .

    چراکه فعلا حرف از اولین درک یا بقول مرحوم علامه : ادراکات ماست ، و نخستین آن هم که معرفت یا شناخت ماست و رسیده ایم به : پیدایش کثرت در آن و به پیروی از منطق قدیم بقول مثلا مرحوم علامه رسیدیم به دیده شدن ، تجرید از حس و به بایگانی سپردنش و ... .

    و در ادامه ی مطلب هم چی ؟

    خب ، بازهم تا یادم نرفته جمعه را تبریک عرض کنم و ادامه ی مطلب بماند برای فرصتی دیگر انشاءالله و ان شاءالله تعالی .

    پس ضمن اینکه امیدوارم بازهم حوصله ی عزیزان را سر نیاورده باشم فعلا خدا نگهدار .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :483
بازدید دیروز :737
کل بازدید : 1307385
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ