سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام علیکم .

    جناب دکتر غریب عزیز و گرامیم در پیامشان پرسشی را مطرح فرموده اند که اول آن را ببینیم بعد بریم دنبال پاسخی که به ایشان داده شده و بعدش هم ببینیم نظر شما عزیزان چیست ؟

    ایشان چنین فرموده اند :

    سلام

    تولد امام رضا ع برشما و عزیزانتان مبارک
   
ممنون از پیامتان . تذکر لطیفی بود . حتمآ متوجه بودید که منظور من از حکومت ها همین دولت های چند روزه هستند که با جابجایی شان بسته به میزان برداشت شان از حقیقت- حکم را هم جابحا می کنند.
   
در ضمن راهنمایی برادر ی که اجازه ی اندیشه ای جز آ نچه خود معتقد است را نمی دهد . و در مقام نمایندگی از اندیشه ای آن را  تخریب می کند و زیبا را به خلایق  زشت می نماید و راهنمایی هم نمی خواهد دیگر راهنمایی نیست .
   
راستی اگر حکومت را همان حکومت واحد الهی می دانید منظورتان از اینکه همه در آن حاکم و محکومند چیست؟

    اما عرض بنده خدمت ایشان :

    علیکم السلام دکتر جان قریب . 
    
با عرض تبریک متقابل عرض کنم که ما حداکثر دو رقم حکم که نداریم که حکومت یا حکم کردن و بقول خودمان فرمان دادن هم حداکثرش هم دو رقمی باشد و یک رقمش مثل مثلا همان که اجازه ی اندیشیدن را و در واقع حکم یا فرمان دادن را به دیگری ندهد ، مثل خوارج که می گفتند حکم یا فرمان از آن خداست ، پس : ای علی تو حق فرمان دادن نداری !؟ در حالی که خودشان حکم می دادند که : حکم حکم خداست !؟ که امام علیه السلام هم فرمودند حرف شما کلمه ی حقیست ولی اراده ی شما اینست که من حکم نکنم ! در حالیکه خودتان حکم رانید . خب فکر می کنم پاسخ پرسش شما را هم دادم ، چراکه حکم حکم خداست و هو معکم اینما کنتم ، حالا مانده به این که هو یا او چقدر با هریک از ماست که به همان اندازه هم حکمرانی یا فرمانروایی داشته باشیم . ناگفته نماند که هرچند بقول مولی : هو مع کل شیئ ، ولی : لابمقارنه ، و هرچند : غیر کل شیئ ، ولی : لا بمزایله ، که در خطبه ی اول نهج البلاغه امام الحاکمین فرموده اند .
    راستی سلام و تبریک ما را به والده ی بچه ها و به شرح ایضا نوردیده ها خصوصا محجبه خانم برسانید .
    جمعه هم بر شما مبارک باد .

    و اما نظر شما ؟ ...

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :158
بازدید دیروز :501
کل بازدید : 1310958
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ