سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم .

سلام علیکم

ضمن عرض ادب و سلام امروز را که عید سعید قربان در جمهوری اسلامی ایرانست خدمت شما عزیزان تبریک عرض می کنم ، خصوصا خدمت خواهر چون یاسم و دیگر عزیزانی که بنده را شرمنده می فرمایند ، همینطور جمعه یعنی امروز را .

خب کجابودیم ؟ بعد اندیشه بفرمان خرد رسیدیم به ذکر یا بقول خودمان یاد .

البته پیش از به قربانگاه بردن یاد هم مثل عقل و فکر یا بقول خودمان خرد و اندیشه همانطور که بعرض رسیده ما فعلا در مقام مثلا : فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ ، نیستیم که در تکمیل یادآوری مثلا افلاطونی یا یادگیری ارسطویی از یاد خدا یا یاد دینی یعنی یاد اسلامی یادی کنیم ، ان شاءالله در بحث از اندیشه در قرآن به این هم می رسیم .

بلکه در راستای رمی جمراتی هستیم مثل به قربانگاه بردن مثلا همان چشمی که افتاد به جهان خارج بقول مرحوم علامه ، که دیدیم نور دیده ی بینایی ایشان هم بود که فرمودند : مثلا یک سیاهی دیدیم .

خب این شتریست که در خانه ی همه ما می خوابد و گریزی از آن نیست بقول قرآن : قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ .

نا گفته نماند که عضوی مثل مثلا چشم ، رسول نه تنها حسی بعنوان بینایی بلکه رسول اللهی چون عقل هم هست و چشم چشم بی جانی نبود وقتی که بقول مرحوم علامه : نخستین بار که افتاد به جهان خارج .  

بنده که فکر نمی کنم مانعی داشته باشد یادمان هم مثل همان چشم ما بیفتد به جایی ، حالا چه برای یادآوری فکر بنده و چه یادگیری هم ، خصوصا که آنجا هم از قضا جایی باشد که می افتد ، حتی بقول صدرایی آنهم ، که استاد شهید مرتضی مطهری یادآورش شدند .

چراکه در اظهار نظر حکمای اسلامی فرموده بودند :

...

در اینجا کافى است که گفتار صدر المتالهین را در شواهد الربوبیه ... گواه بیاوریم: وى در اشراق نهم از شاهد اول از مشهد سوم کتاب شواهد الربوبیه مى‏گوید اولین چیزى که از آثار محسوسات که معقول بالقوه هستند و در خزانه متخیله حافظه ...

خب ، یازهرا !؟

فقط باز هم یاعلی یادمان نرود !؟

چرا !؟

پیش از ادامه ی مطلب که ان شاءالله در فرصتی دیگر در خدمتتان خواهم بود بیادآوریم مثلا تعرف اندیشه ای را که گفته شده بود :

الفکر حرکة الی المبادی

و من المبادی الی المراد

خب مثلا در این تعریف ما فقط فرستاده ای بسوی مبادی که نیستیم ؟ بلکه مثل حضرت ابراهیم خلیل الله علیه السلام علاوه بر رسالت به مقام امامت هم می توانیم برسیم !؟ البته من بعد امتحانمان مثل ایشان و مثل حضرت اسماعیل علیه السلام هم حامل آن ، فقط امیدوارم که : کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا ، نباشیم ان شاءالله تعالی .

تابعد خدانگهدار .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :222
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1311510
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ