سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

    بسم الله الرحمن الرحیم .

سلام علیکم .

    پیش از نماز مغرب در این چیه اینترنت بودم و داشتم روزنامه ی صبح کیهان امروز را نگاه می کردم و از جمله یاداشت روزش را تحت عنوان : بار دیگر غدیر ، بار دیگر علی (ع) .

   البته عرض بنده افق دید نویسنده اش نیست که شما هم قل اعوذ بربش خرجش کنید ، هرچند عنوانش افق بحث ما بود که در خدمت شما عزیزان هستم .

   خب اول بنده هم پیشاپیش تبریک عرض می کنم عید غدیر را خصوصا بازم خدمت عزیزانی که در این امر بر بنده سبقت گرفته اند و اولئک المقربون .

    خب کجا بودیم ؟

    هر کجا رفته بودیم مهم نیست !؟ یعنی هرچند موضوع در اینجا فکر و همفکریست و مثلا از تعریف اندیشه، حکم و حکومت ووو ، حرفی زده شد و این آخر کاری هم یادمان ، ولی محل بحث چیز دیگریست ! حالا به چه عنوان ؟ عرض می کنم ، فعلا همینقدر عرض کنم که مثل مثلا دکترین «جنگ تمدن ها» ، ویا مثلا تئوری «پایان تاریخ» و از این دست بقول یادداشت روز فوق الذکر نیست که این وسط یکی از طرفین حداکثر دو رقمی این مثلا آخرین میدان نبرد هم باشیم و ترجیحا هم طرف مقابل ما هم نه ، بلکه همانطور که در یاداشت فوق الذکر هم آمده : رفته ها به ذکر ، فکر و عقل برگردند و نرسیده ها هم برسند به محل ، محلی مثل غدیر که اگر مثلا تاریخ هم پایانی دارد پایانش در جایی چون غدیر بسر آمد ، چراکه آخرین حرف خدا در این جا و در این روز زده شده !؟ در روزی که : حُرِّمَتْ ... مگر از روی ناچاری و البته غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ( سوره ی مائده ) .  

   پیش از وارد شدن در این میدان ، حالا با برگشتن جلو رفته ها یا رسیدن نرسیده ها ، بد نیست از تاریخ یادآوری و یادگیری که در نوشته ی قبلی به آن اشاره ای شد یک مختصری بعرض برسانم .

   در تاریخ آمده که یک وقتی عده ای خود را دانشمند عنوان می کردند ، بعبارت دیگر قدمی از یاد ، حالا یادآوری یا یادگیری جلو تر رفته بودند ، مثل چه کس یا کسانی ؟ بروزش همان کارشناسان ، کاردانان ووو ی همان برنامه ی این چیه تلویزیونی که داستانش گذشت ، بروزترش که حرف روز نماز جمعه ی جمهوری اسلامی ایران ، یعنی نماز جمعه ی پایتخت آن ، بود که عبارت بود از متخصصان اقتصادی برای حل مسئله ی روز یا الیوم که عبارت بود از گرانی .  

   آنوقتها یکی در مقابل این دانشمندان پیدا شد که گفت : دوست دار دانش است ، و دوستدار دانش یا این چیه فیلسوف پیدا شد .

   بعدش شاگردش قد علم کرد و این دوست داشتن را یادآوری دانش گرفت ، و بعد او هم شاگردش مثل استاد ایستاد و یادگیری دانش را پیش کشید .  

   بعد هم که دیدیم نه تنها متفکران بلکه حکمای اسلامی هم بقول متفکر انقلاب استاد شهید مرتضی مطهری پیروی از کدامیک از اینها کرده اند و مثلا خطیب نماز جمعه ی مذکور پیرو کدام ؟

   خب ، تابعد فعلا خداحافظ .

   راستی تا یادم نرفته فردا جمعه را هم خدمت شما عزیزان تبریک عرض میکنم .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :201
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1311489
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ