سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ  (1) اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ (2)خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ (3) اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ (4) الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ  (5) عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ (6)

سلام علیکم .    

    ضمن عرض تبریک مجدد بمناسبت امروز باز هم پیشاپیش عید غدیر خم را تبریک عرض می کنم .

    خب بحث همانطور که از عنوانش پیداست بحث از چیزی است که عرض شد مثل غدیر خم است ، چراکه عرض شد پیامبر خاتم صل الله علیه و اله و سلم در حجة الابلاغ در غدیر خم ما انزل الله را ابلاغ فرمود .

    در یاد داشتی که از آن روزنامه ی صبح به حافظه سپردیم آمده بود :

    اشراف حجاز که با ظهور اسلام و گسترش آن، حاکمیت اشرافی خود را از دست داده و برخلاف میل باطنی خود تظاهر به اسلام کرده بودند، به رسوبی که از جاهلیت در ذهن خویش داشتند، پایان عمر رسول خدا (ص) را که فرزند پسر نداشت، آغاز فروپاشی اسلام و حکومت اسلامی رسول خدا (ص) می پنداشتند و بی صبرانه در انتظار آن روز بودند، مؤمنان پاکباخته نیز شاید بی دلشوره نبودند و هرچند خدای مهربان با نزول سوره «کوثر»، پیامبر اعظم (ص) را دلداری داده بود که انّ شانئک هوالابتر - دشمن تو بی عقبه است- ولی ذوق زدگی مشرکان و دلشوره مؤمنان کماکان باقی بود. تا آن روز که پیامبر (ص) در بازگشت از آخرین سفر حج، در کنار آن برکه- غدیرخم- ندا برداشت که عبورکرده ها بازگردند، رسیده ها درنگ کنند تا آنان که از پی روانند به برکه برسند و چون چنان شد که فرموده بود، فرمان خداوند تبارک و تعالی را ابلاغ کرد که علی علیه السلام را به جانشینی رسول خدا (ص) و امامت مسلمین معرفی کرده بود و بعد از ابلاغ فرمان خدای مهربان، جبرئیل امین (ع) آیت دیگری بر او خواند که «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم.... امروز کافران از دست اندازی به دین شما مأیوس شدند، دیگر از آنها بیمناک نباشید و از- نافرمانی- من بیم داشته باشید، امروز دین شما را کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم و راضی شدم که اسلام دین شما باشد. -سوره مبارکه مائده- آیه سوم ».

    خب این را به نقل از آن یاد داشت روز عرض کردم و عزیزان میتوانند الباقی آن را باز هم ببینند .

    چراکه آخرین پیام آور خدا کدامیک از بعد خودش را علی تر فرمود ؟!

    کوثر ؟ یا ساقی کوثر ؟


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :170
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1311458
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ