سفارش تبلیغ
صبا ویژن

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ (1) ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ  (2) مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ (3) وَإِنَّ لَکَ لَأَجْرًا غَیْرَ مَمْنُونٍ (4) وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ (5)

پیدایش حافظه :

سلام علیکم .

    در آفرینش آفرینش ما حتی در شکم مادر هم از امتیازی برخوردارست که عقل و خرد فرشته هم به آن قد داده نشد ، هرچند که غیر ملک هم آفریده  و ما هم آفریده .  
    پیدایش از جمله ، بلکه کانون حافظه ی ما هم از خلق و خوی ممتازی برخوردارست ، یعنی هر چند مثل هر مخلوقی بی برنامه نیست ، وهر چند هم برنامه پذیر و برنامه ی خاص خود را هم مثل دیگر مخلوقات دارد ، ولی یک چیزی هست که آدمی را مسجود ملائک می کند وآن به حافظه ی فرشته هم نرسد ، هر چند که در رساندنش به ما حامل آن هم باشد .
    همچون دیروزی این به حافظه ی ما سپرده شده  ، ما در جمهوری اسلامی ایران را عرض می کنم  و بازهم این روز را خدمت شما عزیزان هموطن و هم افق تبریک عرض می کنم .
    چراکه مثلا امام صادق علیه السلام هم در افق جمهوری اسلامی ایران نیز در همین روز تبریک می گفتند ، این را برای این عرض کردم که مسئله فقط مسئله ی مثلا گرانی و پیش کشیدن متخصصان اقتصادی نبود در آن نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران ، بلکه خطیب جمعه ی پایتختش در مسئله ی افق هم حرف از متخصصش زدند .
    بگذریم ، هرچند بی ربط به افق بحث ما هم نباشد !؟
    چراکه در مسئله ی حافظه هم آیا حرف حرف  متخصصش ؟ و الباقی ؟! هم مثل مثلا سنگ :
لَّرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْیَةِ ... ؟ یا حتی مثل فرشته هم فرمانبردار ؟
    آری ، پس از پیدایش متخصص مسئله ای نیست ، ولی تخصص پیداکردنش چطور؟ در پیداکردن متخصص را عرض می کنم ، نیازی به تخصصی نیست ؟
    خب بسم الله .... ، یا ایهاال ( پیچیده جامه ی تخصص برخود ) ، قم اللیل ، کم و زیادش ، ارزان و گرانش هم بماند ، چراکه کور ، بی نیاز از تخصصی برای پیدا کردن متخصص را عرض می کنم ، از خدا چه می خواهد ؟    خب روشنه  دیگر ، انشاء الله بیننده اش ، تخصص را عرض می کنم ، محرومینش را بحافظه سپرده باشند !؟ وگرنه چه نیازی به تخصص ؟! که متخصص شد ؟!!!!!!
    فقط بقول همان روزنامه ی صبحی که در یاد داشت روزش آمده بود ( بار دیگر غدیر ، بار دیگر علی ( ع ) ) ، باز هم ناگفته نماند که امیدوارم بار دیگر حافظه را به دستان ( ایجابی و سلبی ) قدیمش و یا ( صفریک ) جدیدش نسپاریم که مثلا بی نیاز از تخصصی را بشود با یکی از دستانش پیش کشید و باز روز از نو و روزی از نو و بعبارت دیگر : بار دیگر ... ، حالا چه باستانی آن و چه امروزی یا الیومیش !


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :54
بازدید دیروز :290
کل بازدید : 1311632
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ