سلام.
قصدم تفسير آيه ي قرآن نيست.علم آن را هم ندارم.اما گمان نميكنم خداوند به دليل اين كه حاصل تفكر وليد مخالف پيامبرخدا بود او را نفرين مي كند.بلكه به اين علت نفرين مي كند كه روش فكر كردنش خيانتكارانه است.قصدش كشف واقعيت نيست قصدش پوشاندن چيزي است كه با منافع مادي و هوي و هوسش سازگارنيست.قصدش فريب است و براي فريبش فكر مي كند و راه مي يابد. مثل دزدي كه فكر مي كند كه چه كند به آساني به نيت مذمومش برسد.اگر فرض اول بود بايد در قرآن همه ي غيرمسلمانان نفرين مي شدند. چون آنها هم پيامبر را قبول ندارند.