سلام علیکم .
آقا امیر المومنین علیه السلام ، هرچند در انتخاب خلیفه ، در سقیفه مشارکتی نداشت و در حال کفن و دفن پیامبر صل الله علیه و آله بود ، ولی در شورای شش نفره ی تعیین شده ی خلیفه ی دوم مشارکت داشت .
وقتیم که در شورای گفته شد که اگر به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیره ی شیخین عمل کند با او بیعت می کنن ، گفت :
به کتاب خدا و سنت پیامبر و رای و نظر خودش عمل می کند .
و پیشنهاد به او را دیگری پذیرفت و با او بیعت شد .
_______________________
پینوشت :
_ پیشنهاد رای و نظر
_ رای و نظر حسی و قلبی ، فکری و عقلی
_ مشارکت قلب و حس ، و عقل و فکر در اظهار نظر و رای
سلام علیکم .
سلام خدا بر حضرت خدیجه ، نخستین زن مسلمان
__________________
پینوشت :
مشارکت
مشارکت اهل بیت یا مردم خانه
مردم ؟ یا جمهور ؟
از مسجد چی باقیمانده !؟ پایانی :
بسم الله ... . (الف)
با سلام و ضمن تبریک به مناسبت امروز جمعه (ب) ، امیدوارم جمعه ی خوبی رو پشت سر گذاشته و جمعه ی بهتریم پیش رو داشته باشیم ان شاءالله تعالی .
بسم الله ... . (پ)
اول یه چیزی در رابطه با :"قیود"ی که در نوشته ی قبلی گفتم می خوام بگم ، بعد برم سر داستانی که می خوام بگم !؟ ان شاءالله اگه زنده بودم !
یه وقت حرف ازیه :"صندلی" در... تلویزیون ، شبکه ی دانایی وبرنامه ی معرفت و ... ، و نشستن رو این "صندلی"ه ، یه وقت حرف از نشستن رو صندلی برنامه ی معرفت شبکه ی دانایی تلویزیون این :
ج.ا
و ...
و گفته میشه :
اینجا نشستم و اونجا نیستم ! ودر قید :"مکان"م ! الان ، در این :"زمان" و :"علّت"شم مثلا به این ! دلیل ! مثلا برا اینکه مثلا :"هشتاد میلیون" گفتن اینجا بشین ! و حالا بمونه که مثلا :
چند صد تایی
م نگن !
خب ! برم سر داستان ! که می خوام ببینم چی جوری بگم !؟
بقول پدر، حالا بمونه که چقد ببینم !؟ و آیا قد دیدن حضرت ابراهیم علیه السلام !؟ یا :"چند در صد"ش !؟ مگه اینکه بقول منطق جدید ! نه تنها "درصد" ی ! و چه رسه به شفاف ! پنجاه پنجاه ! بلکه گویا داستان داستانِ :
صفریک
ه ! و بقول پدر مثل قدیمش ! هرچندم که گفته :
مثبت و منفی
بوده باشه ! و هنوزم باشه ! که بقول مثلا :"شیخ الرییس" هنوزم حرفی رو دستش نیومده باشه !
منظورم مثلا به زبون فارسی ، یا به زبون مادری دیگه نیست ! یا زبون المللی ! که گفته بشه انگلیسیه ! یا ... !
البته چرا ! بین المللی هست ! مثل همون دیدن ! یا شنیدن و بقول پدرقد موسوی اونم نه ! همینطور دیگر حواس از حواس پنجگانه ی بین المللی ! که :"یک درصد" بنی آدمی نیست که از :"نعمت"ش برخوردار نباشه ! چه در گذشته ای پشت سر گذاشته شده ! و اکنون ، و چه در آینده ! مگه اینکه بقول پدر :
آقا امیرالمومنین علیه السلام نفرموده باشه که : آینده رو به گذشته قیاس کن !
و از این به بعد حتی :"چند درصد" که نه ! بلکه یک در صدم مثل گذشته نباشه ! دیدن و شنیدن و حواس دیگه ی مردم ! منجمله مردم این :
ج.ا
هم !
---------------------------------------------
زیر نویس :
الف :
بسم الله آخرین سوره ی مکّی .
ب :
بقول پدر روز جمعه ! روز جماعت و ولویه جماعت ! جماعت یه محل ! محل ولو یه خونه ! خونه ی یه خونواده ! ولو یه خونواده ی دو! نفره ! البته یکی در صندلی یا :
... کُرسی ... .
مرد خونه و یکیم در صندلی زن خونه !
نه جمعه ی مثلا :"نهادها"ی مدنی غربی ! مگه اینکه یکی و فقط یکی از نهاداش پیدا بشه که مثل مسجد محل "مکانی" باشه برای خونه های محل ! البته نه در کنار "مسجد" محل ! که خونه ها این :
ج.ا
یی ، یا اون :
ج.ا
یی باشن ! ولو :"یکی" از افراد خونه ای هم ! چه مرد و چه زن و چه فرزندشونم ! چه پسر و چه دختر ! چه رسه به :"چند صد تا"شونم ! بقولی ! اونم با حتی سمت گیری بسوی :
تمدن اسلامی !
چه رسه با ادعاش !
حتی ادعای :"تمدن" ! که غرب مدعی اونه ! ولی آیا مکانی مثل مسجد داره !؟ حتی در قد و قواره یه محلم !؟ و جماعتش ! جمعه پیش کشش !
پ :
بسم الله نخستین سوره ی مدنی .
بسم الله الرحمن الرحیم .
انه فکر و قدر سوره ی مدثر
بیست سوم آبان هزار و سیصد و هشتاد و چهار هجری شمسی .
----------------------------------------------------------
نوزده دی هزار و سیصد و نود و شش هجری شمسی : (توضیح)
... ، عَلَیهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ، ... .
صدق الله علی العظیم و صدق رسوله
----------------------------------------------
توضیح :
بعد :"هفت دی" هزار و سیصد و نود و شش هجری شمسی .