سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کربلای ... ؟ :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، یس (زیرنویس) ،  وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ ، ... ، وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا ینْبَغِی لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِینٌ ، ... .

سلام علیکم .

تا یادم نرفته اول امروز ، جمعه رو تبریک بگم .

خب ! :"اون ج.ا" چه خبر !؟ نه :"ج.ا" یعنی :"جمهوری اسلامی" ا !

چی !؟

:"این ج.ا" !؟

سلامتی و امنیت شکر خدا و :  

"برف اومده" ! و آخرش ، آخرای دی رو میگم ، یه برفی اومد که بهش میشه گفت برف ، شکر خدا .  

نه اینکه :"به تعبیر معروف " : تا کمر 

من که رفتم نون بگیرم برا صبحونه ، هنوز جای پایی تو برفا نبود .

خب ! چه خبر !؟

چی !؟

خب میون "اون ج.ا" و "این" ش ، یا "این و اون" ش دیگه !؟ پس کُ "ج.ا" !؟

مثلا :"امارات" !؟ راستی یادم رفت تبریک بگم ! پیروزی :"قطر" رو !

و خوشحالی از اینکه بچه ها افتادن با :"عمان" ! آخه یادم نمیره ! که با پرچم :"عربستان سعودی" دور میدون زدنشونو ! حیف که می خوام بچه ها صعود کنن ! آخه می خواستم ببینم هنوزم زیر پرچم "عربستان سعودی" هستن !؟

هرچند گفتم که ، تو نوشته ی قبلی ! که عربستان سعودیم ، مثل :"بنام خدا و بنام خلق قهرمان" ه ! یعنی خودشم زیر پرچم یکی دیگس ! وگرنه ...

راستی قطریا هنوز عربی حرف می زنن !؟

چی !؟

هیچی بابا ! منظورم این بود که دیگه :"آمریکایی" ، نه :"انگلیسی"! ، حرف نمی زنن !؟

خب ! بگذریم ! چه خبر !؟

چی !؟

ای بابا ! اون و این :"وسط" دیگه !؟

چی !؟

خب مثلا هنوز :"دلار" حکم می کنه !؟ اون یا این میون !؟

کدوم میون !؟

نه دیگه ! حالا من :

چی !؟

مثل اینکه :"یاد"مون رفته :"یارانه" رو از :"ک.ج.ا" !؟ گرفتیم ! ولو به ریال !؟ یا بدون صفراش تومان !؟ م ، منکه یادم نرفته !

چی !؟

خب بله ! از :

کُ :"ج.ا" !؟ اصلاح می کنم ! نه می کنم ! کردم .

خب ! پیش از خدا حافظی اینم بپرسم که اگه مثلا :"استانی" بشه هم فرقی می کنه !؟ یا اینکه مثلا شهری ، محله ای و مثلا مجتمی مثل بلوک ما هم بشه !؟

حالا گیریم که فرستاده ای نیاورده باشه جمعه ، جماعت و ... رو ! حالا حجّ رو هم بگیم که دست یکی از بچه های شیطونه ! ولی ! جمعه ، جماعت ما :

چی !؟ 

:"برپا" شم بمونه ! برگذاریشم !؟  

------------------------------

زیرنویس :

یا سین .

بقول امام جمعه ای : نه :"یِس" بقول بعضیا ! مثلا !

مثلا از من بود !

خب ! چرا !؟

خدا رفتگان همه رو بیامرزه ، منجمله ابوی ما رو .

ایشون ما رو ، که بچه بودیم ! یادم میاد حتی پیش از مثلا رفتن به مثلا :"دبستان" ! حالا :"مکتب" رو یادم نمیاد ! یا بقولی :"کودکستان" ، یا :"مَهد" ش ، وادار میکرد که روز :"جمعه" بعد نماز صبح ، علاوه بر سوره ی :"وزّاریات" سوره ی :"یاسین" رو هم بخونیم !

یادم میاد کار بجایی رسیده بود که من قرآن رو که فکر می کردم ! :"حکما" می بایست پیش رو می گرفتم ، دیگه نیگا نمی کردم ! خب برا اینکه حفظ شده بودم !

چی !؟

حالا میگم .

چی داشتم می گفتم !؟ اینو می خواستم بگم که ، البته با اجازه ی آقای امام جمعه ! خب اون بنده خدا تو خونه بهش گفته نشده : یا سین !

تو :"خونه" ی :"ثانی" یا دوّمشم نه !؟ بمونه ! ولی چرا : yes !؟

شو پیگیری نمی کنی !؟ که کی ! و کُ :"ج.ا" بگوشش رسیده !؟ چهل سال پیش !؟ یا بقول مثلا صدا و سیمای :"این ج.ا" در این : شکوه چهل سالگی !؟ م !؟

م از من بود .

چی !؟

نه یادم نرفته ، شب "جمعه" هم علاوه بر سوره ی :"اذا واقعه" سوره ی : الرّحمن

چی !؟

خب بله : علّم القرآن ، ... .

چی !؟

نه دیگه ! بهش که رسیدم میگم ! ان شاءالله تعالی . 

چی !؟ 

ای بابا ! فردا ! خوبه !؟ 

روز بخیر . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :62
بازدید دیروز :76
کل بازدید : 1297407
کل یاداشته ها : 1749


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ