ریشه یابی دورهمی نخستین پایانی :
سلام علیکم .
اول اولین جمعه ی رجب المرجب رو تبریک بگم و به امید اینکه تو اون بهره ی لازم ، یا کافی رو هم که شده ، برده ، و :"بشرح ایضا" در شعبان معظمم همینطور ، برای ورود به :"ماه" میهمانی خدا اشاءالله .
بسم الله الرحمن الرحیم .
یادآوری دو :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، لَا أُقْسِمُ بِ ... ، وَلَا أُقْسِمُ بِ ... .
یادش بخیر استاد شهید ، و"بشرح ایضا" مرحومم ، که در نوشته ی قبلی گفته شد .
مولود کعبه علیه السلام که میگه حتی اون دوتا علم یا دانشیم که پیامبر صل الله علیه و اله وسلمم میگه (الف) :
... مسموع ... .
هست و :
... و لا ینفع المسموع اذا لم یکن المطبوع .
حالا بمونه که صرف نظر از فرمایش خود آقا امیرالمومنین علیه السلام ، فرموده ی خدا چی !؟ مثلا :
عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یعْلَمْ (ث)
روز بخیر .
----------------------------------------
زیر نویس :
الف :
که یکیش علم یا دانش :"ابدان"ه و دومیشم :"ادیان" (ب) .
ب :
یا مثلا بقول شیخ اجل ، در برنامه ی :"معرفت" جمعه ی گذشته ی شبکه ی دانایی تلویزیون یا سیمای این"ج.ا" :
جان
و مثلا :"گوش"ش ، گوش :"جان" .
بازم دهنمو باز کنم ؟!
مثلا ملای رومی میگه :
باده در جوشش گدای جوش (؟) ماست ، چرخ در گردش اسیر :"هوش"ماست !
بازم !؟ بگم !؟ بگم !؟ از :"ادیان" مثلا عرفا ، فلاسفه و علما !؟ و نه غربی و شرقی و:"خاورمیانه" این دو !؟ بلکه از :"بین الحرمین !" یا بقولی :"قبله" ی مسلمان و حتی شیعه ی اونم !؟
یا بقول خواجه ی شیراز :"جنگ هفتاد دو ملت" رو هم ولش !؟ خب "ادیان" امروزیم !؟ اونم ادیان : دانش بنیانا !؟
و یا بقولی : بربنیان داش !؟
خب کدوم دانش !؟
آیا شامل :
... عَلَّمَ آدَمَ ... . (پ)
م میشه !؟ یا مثلا این :"نرم افزار" ی که گفته میشه شامل "نرم افزار" بدن آدم نمیشه !؟ حتی نرم افزار بدنش برای :"لمس" و حتی "لمس" جهان اطرافش ، در سفرش به خارج ! "سفر" داخلیش پیش کش ! و :"سفر" ب ... بماند ! یا بعبارت دیگر بازگشت به من ! و مثلا من عالم یا دانشمند و خودشم مسلمون و شیعه یا پیرو هم ! نه مثلا :
چرا مسیحی (م) نیستم !؟
خب مثلا فیلسوف چی !؟ حالا بقول :"جرثومه" ای :
شهیر
شم ؟ اونم دراین "ج.ا" ؟ بمونه !! خدا بیامرز ! یا مرحوم ، آخه دیشب تلویزیون دعای کمیل گذاشته بود :
... برحمتک ... وسعت کل شیئ ...
رو ، نه فقط گذشتگان رو ، بلکه حی و حاضرم ، منجمله مطهّریشم ! مطهری زمان رو میگم ! ولو اینکه غایب باشه و بقولی :"ظهور" نکرده باشه ! خب ! گفته نشده که حاضر با ظاهر فرق داره !؟
حالا بمونه حضور محمدی علوی ، یا علوی محمدیش ، مطهری :"زمان" رو میگم !؟ چراکه :
الهی ! ... ، یا محمد یا علی و یا علی یا محمد ، ... .
یا مولا ! یا صاحب ال:"زمان" !
و بمونه هم که حالا کجاس !؟ مطهری "زمان" رو میگم تو این زمان ! آیا بقول همون برنامه ی "معرفت" شبکه ی دانایی مثلا بقول عرفاش !؟ که دقیقتر از قول فلاسفه اش هست !؟ یعنی در :"علم" یا دانش !؟ من ! آخه ! حضرت امام (ره) در پیامشون به نخستین کنگره ی نهج البلاغه دارن که :
مع کل شیئ لابقارنه ، و غیر کل شیئ لابمزایله
اومده در خطبه ی اول نهج البلاغه ، در تفسیر :"مع" ی :"هو معکم اینما کنتم " سوره ی حدید قرآنه ! خب شامل :"من" نمیشه مگه !؟
حالا بمونه که به عرفانم گفته میشه : علم عرفان !
مثل علم فلسفه ! البته الان ! نه وقتی که اینم مثل عرفان و دیگر علوم مساوی بود با علم یا دانش ! و بقولی ! وقتی بنا بود :"اعلم" انتخاب بشه ، تو فلاسفه انتخابات گذاشته میشد ، البته نه مثلا بین اشراقیش یا مثلا مشایی ، بلکه مثل بعد متعالیه ی اون که گفته شده حتی عرفان رو هم یکی کرده ! نه فقط فلسفه رو ! همونطور که درست همزمانش در کوههای کهک قم ، تو کوههای فنلاندم ، علوم یکی شد ! تحت عنوان : علوم جدید !
و "اعلم"شم از میون علما یا دانشمندا انتخاب نمیشه ! فرق داره با اعلم مثلا قدیمش ! و اعلم علما یا دانشمندا نیست ! البته : لا بمزایله !
حالا اعلم علما یا دانشمندا بمونه ! چه انتخابی و چه شورایی ، و مثلا انقلابیشم ! و :"امکان" ظهورشم ! ولی کجاس ؟ حضورشو میگم !؟ آیا حضورشم :"ممکنه" !؟ یعنی در عالم :"امکان"ه !؟ و بقولی در عالم : نه هست نه نیست !؟
مثل چی !؟ مثل مطهری الان !
که گویا داریم میگردیم که یکی رو پیدا کنیم جاش بذاریم ! خب کجا رو بگردیم ! مشخصاتش یابقولی :"شاخص" ها بمونه ! کجا !؟
حالا بقولی :"تصوری یا تصدیقی" شم بمونه ! که گیریم دستاورد سفر بیرونی من (ت)باشه یا درونیم !
پ :
اولین سوره ی مدنی ! یا شهری ! مثل من ! یا بقولی :"أنا" .
أنا مدینة العلم و علی بابها
ت :
مثل :
ایران من
حالا یه وجبشم مال من نباشه و بقول قوه ای ! مثلا نود و نه ساله بهمم اجاره داده بشه ! و گیریم مستاجرم داشته باشه ! ایرانو میگم !؟
و مثلا بقولی مستاجراشم انتخاباتی داشته باشن برا خودشون ! مثل مالکا دیگه ! چه بقولی حقیقی و چه حقوقی که یه جایی از ایرانو ، خودشم بیشتر بَرخیابونا ، بزرگراها و بقولی :"اتوبان"ا رو ور داشته دورش مثلا سیم خاردار کشیده اند ! اگه مثل بعضیاشون برا اینکه دیده نشن دیوار میوار نکشیده باشن !
ث :
نخستین سوره مکی .