سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ ، ... .

سلام علیکم

اطلاعات ما ؟

هرچند می نوای گرامی نپرسیده باشند ولی لازم به تذکر است که اطلاعات بنده هم مثل اطلاعات ایشان است ، حالا چه در رابطه با دانش فناوری اطلاعات که در مراکز علمی ما دایرست و چه تحت عنوان فناوری اطلاعات دینی که برای ایشان تازگی داشت .

چراکه تحت هریک از این دو عنوان هم برای بنده هم تازگی خواهد داشت ، مگر اینکه گفته شود هیچکدام یا یکی از ایندو وارد مراکز علمی ما نشده بلکه نه تنها در پیداش اولیه بلکه در ادامه اش نیز همه کاره خود این مراکز علمی بوده و بعبارت دیگر چنین نیست که یکی از این دو هم از غرب تابیده باشد ! حالا  یکدفعه ، یا بتدریج ؟ بماند .

ما و اطلاعات !؟

مسئله ما و مثلا این چیه یک کامپیوتر یا بومی شده اش رایانه و هر یارانه ای دیگر و شبکه ای هم از آن و اطلاعات نیست ، ویا بی آن که بدون آن موضوعیتی هم نداشته باشد دانش فناوری اطلاعاتی که گفته می شود و با هرتعریفی از آن که گفته شود .

و مسئله هم سقف و کف ما نیست ، چه اینکه ما همین چشم ، گوش و دیگر اعضای حسی ظاهر هم باشیم که بقول صاحب المیزان مرحوم علامه در اصول فلسفه و روش رئالیسم : بعنوان مثال چشم ما به اطلاعاتی افتاده باشد ، و فرقی نداشته باشد که آیا بعنوان مثال چشم ما یکدفعه یا بتدریج افتاده به چیزی و مطلع از آن شده ایم ؟ یا نور آن تابیده بر ما ؟ که گفتیم بعنوان مثال ما یعنی چشم ، نه آن که عرض شد ما و یک چشم مثل یک رایانه ، و چه اینکه سقف ما علاوه بر این اعضای حسی باشد و بلکه شبکه ی حواس پنجگانه ی ما هم ، حالا این چیه سرورش کجای ماست ؟ بماند .

حالا آیا بنده هم یک چیزی هم دارم که اطلاعات این شبکه را به آن بسپارم ؟ بماند ، چراکه کافیست بنده هم یک حافظه برای یادآوری اطلاعاتش داشته باشم ، حالا چه این کار مثل کار همان چشم باشد و افتاده باشد بر اطلاعات حافظه و جوشش اطلاعات در آن بقول ملای رومی مانده باشد به یادآوریش که می گوید :

باده در جوشش گدای جوش ماست - چرخ در گردش اسیر هوش ماست

و چه اینکه در و دیوار حافظه را هم اطلاعاتی که به آن تابیده روشن کرده باشد ، که بماند برای فرصتی دیگر ان شاءالله تعالی .

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ، ... . 

راستی یادم رفت امروز جمعه را خدمت شما تبریک عرض کنم ، تبریک 

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305427
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ