سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2 3 4

 

سلام علیکم

هرچند امسال سال اصلاح این چیه الگوی مصرف نامیده شده ولی در بیانات مقام معظم رهبری که مثل هرسال امسال هم در حرم آقا امام رضا علیه السلام داشتند می بینیم که این اندیشه هم یکی از اقدام اندیشه ی پیشرفت و عدالتی است که این دهه یعنی دهه چهارمی که در آنیم به این عنوان نامیده شده .

بنابراین همانطور که در قسمت پایانی اندیشه و اندیشه ی دینی عرض شد می بینیم که اندیشه ی پیشرفت و عدالت هم که سرلوحه ی کار این دهه ی ماست سرتراست از اندیشه ی اصلاحی که دستورکار امسال ما می باشد .

پس مثل همان کلمه ی اللهی که نوتر از آن به زبان نمی آید این اندیشه هم نوتر از اندیشه ای است که امسال در سر داریم ، بعبارت دیگر همانطور که کلمه ی الله احاطه دارد بر هر کلمه ای ، در این دهه که این روزها قدم در آن گذاشته ایم نیز کلمه ی " پیشرفت و عدالت " هم احاطه دارد بر هر کلمه ای که مثل مثلا همین کلمه ی اصلاح امسال در این ده سال محیط باشد بر هر اندیشه ای که در یکی از این ده سال در دستورکار باشد .

البته عزیزان دقت می فرمایند که بحث ما فقط فراگیرترین حرف امسال و حتی حرف این دهه هم نیست ، و کاری هم ندارم که درعین تعریفی که مقام معظم رهبری از " پیشرفت و عدالت " که در همین بیاناتشان داشته اند دیگران چه معرفت یا شناختی در راستای شناخت ایشان خواهند داشت و بعبارت دیگر " پیشرفت " ی خواهند داشت و " عدل " همان کارگر خواند بود ، چراکه در عین اینکه بی معرفتی در راستای آن معرفت یا شناخت نداریم و هریک بقدر معرفت خود کارگر خواهیم بود ، بعبارت دیگر در عین اینکه قدر و اندازه ای دو رقمی که یک رقمش صفر باشد نداریم و هر یکی از ما هم " یک " مقداری نوتر نمی توانیم داشته باشیم چه فراتر از ایشان و چه تحت ایشان ، و همینطور " یک و یک " در کنار شان ، ولی بحث ما که فقط یک بحث معرفتی یا شناختی نیست ، بلکه علمیست .

بعبارت دیگر نوتر از معرفت یا شناختی است که هریک از ما فاقد آن نیستیم ، یعنی معرفت یا شناختی داریم ، منجمله به همین مطلب مقام معظم رهبری در این دهه و بشرح ایضا مطالبی که در هریک از این ده سال داشته باشند مثل همین اصلاح این چیه الگوی مصرف امسال .

بعبارت دیگر پیشرفته تر از معرفت یا شناختی است که داریم و برای همین عرض شد اندیشه ی نو .

البته شاید شما هم در آموزه های مدرسه ای ، چه قدیم و چه جدیدش یعنی چه حوزوی و چه دانشگاهی ، مثلا برخورده باشید به اینکه گفته شده باشد مثلا : " معرفت یا شناخت حسی داریم و قلبی و عقلی " ، ولی کافیست که مثلا علم یا دانش حسی ، قلبی و عقلی نداشته باشیم در این آموزه ها تا تفاوتی باشد میان معرفت یا شناخت با علم یا دانش .

مثلا در همین بیانات مقام معظم رهبری که امسال در حرم آقا عالم ال محمد صل الله علیه و اله و سلم داشتند می بینیم که یکی از " آمادگی " ها برای " پیشرفت و عدالت " در این دهه : " عنصر زیرساخت های علمی " است ، مثلا : " در زمینه ی ارتباطات " ، و مسلما مقصود این نیست که بنده مثلا شنده باشمش و برایم ناشناخته نباشد ، بلکه مقصود علم یا دانش ارتباط است ، حتی اگر مقصود از این آمادگی آمادگی ارتباط : " باسیم و بی سیم " تعریف شده باشد .

این بحث ادامه دارد

------------------------------------

کلمه ی کلیدی : معرفت یا شناخت ، علم یا دانش ، دانش ارتباط


  

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک مجدد سال نو عرض شود که در سفر بودیم که آخرین بازی تیم آقای علی دایی را دیدیم .

انتظار می رفت که دستکم در بازیهای خانگی سه امتیاز را می گرفتند که با بیش از صد هزار تماشاچی و حتی حمایت آقای رییس جمهور از این آخرین بازی ایشان هم حتی به یک امتیاز از بازی هم دست نیافتند .

نکته ی جالب برکناری ایشان از طرف این چیه فدراسیون بود در حالیکه در ماجرا خود ایشان و خصوصا جناب آقای تاج هم کمتر از آقای دایی دخیل نبودند .

علی ای حال گذشته گذشته و هنوز می شود نام ایران در جام جهانی برده شود ، البته نه با این این چیه فدراسیون !؟ که شماره هشت تیم ملی گفت گفته را در باره ی آن و چوبش را هم خود .

البته بازهم شماره هشت جدید و نو آقای دایی را عرض نمی کنم ، که از ایشان انتظار نداشتیم که مثل آقای ستار زارع این شماره را قبول نکنند !

خب گفتنی بسیار است و وقت تنگ ، مثل مثلا همین که اگر صد هزار تماشاچی مفت و مجانی به تماشای بازی آمده بوده باشند ، یعنی درست عکس شعار امسال که اصلاح باشد ، آنهم وقتی فقط برای یک نفر هزینه شده باشد ، آقای دایی را عرض می کنم که تا دلشان بخواهد از تیم ملی نون برده اند و خدا کند که بروز مثلا آقای نیکبخت واحدی نیفتند .

بگذریم ، یک بازی در خانه داریم و از دو کره هم می شود در خانه ی آنها امتیاز گرفت و این مانده به اصلاح این چیه فدراسیون فوتبال .


  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :257
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1305077
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ